וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "התגובה לירי תהיה קשה ומיידית"

1.2.2009 / 10:09

המתמודדים לראשות הממשלה מיהרו להגיב על ירי הרקטות הבוקר לעבר ישראל: ברק: "עלינו לפעול בשיקול דעת ואחריות". אולמרט: "לא ניגרר למלחמת יריות בלתי פוסקת בדרום"

(קרדיט: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, כי "שבועיים חלפו מאז שישראל החליטה לנצור את האש עם שני תנאים – הפסקת הירי וביצוע פעולה למניעת הברחות דרך ציר פילדלפי. למול התנאים האלו ידענו כל הזמן שיש סיכוי שחמאס ינסה להתעצם ולהמשיך בירי".

לדבריו, "עמדת הקבינט הייתה שאם יהיה ירי תהיה תגובה קשה ולא פרופורציונאלית. לא נחזור לכללי המשחק שארגוני הטרור ניסו להנחיל בעבר ולא ניגרר למלחמת יריות בלתי פוסקת בדרום. הירי ממשיך ובימים האחרונים הוא התגבר בצורה שלא מאפשרת למדינת ישראל שלא להגיב. ביקשתי משר הביטחון שיורה למערכת הביטחון להיערך לתגובה ישראלית והתגובה תינתן בזמן במקום ובדרך שנבחר להגיב בה. אנחנו לא ניתן התראה לארגוני הטרור מתי נגיב, אבל נגיב".

שרת החוץ ציפי לבני הגיבה הבוקר לירי הרקטות מרצועת עזה. לפני כנ יסתה לישיבת הממשלה, אמרה לבני כי "ישראל תגיב ולא משנה מה מידת הפגיעה של הטילים. עמדתי הייתה ברורה גם לפני ובתוך המלחמה וכך אתנהל גם כראש הממשלה. אין צורך להתמהמה, התגובה צריכה להיות קשה ומיידית. זו הדרך שחמאס יבין".

שר הביטחון אהוד ברק אמר לפני ישיבת הממשלה: "נגיב על מה שקורה ברצועה בדרך הנכונה. המטכ"ל וגורמי הביטחון יגבשו את דרך התגובה. עלינו לפעול בשיקול דעת ואחריות. אני יודע שאנו בתקופת בחירות, אבל אנחנו רואים מצעד של ברברת מאלו שחלקם לעולם לא החזיקו נשק ביד ושלא קיבלו החלטה אמיתית בחייהם. אנחנו פעלנו בעבר ונפעל גם בעתיד ככל שיידרש.

"ממשלת קדימה חוזרת למדיניות ההבלגה"

לדברי יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, "כל ירי לעבר ישראל צריך לשלוח באותו רגע פעולה אווירית מסיבית ולפגוע באלפי בתי מחבלים. בימים הללו השלישייה מקיימת דיונים מוזרים. אני יכול להבטיח שאם יירו ופעם אחר פעם ישראל תגיב, לא יהיה יותר ירי".

שר האוצר רוני בר און קרא "לקיים הערכת מצב מהירה ונחושה". לדבריו, "ברור שלא לילד הזה פיללנו כשהממשלה החליטה על הפסקת אש".

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו קרא לממשלה "להגיב מיד ובעוצמה על ירי הרקטות. אסור לחזור למדיניות ההבלגה והחולשה של ממשלת לבני-קדימה. נגד הטרור צריך לנקוט בעוצמה וביד חזקה, כדי למנוע שחיקה בכושר ההרתעה של ישראל".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער הגיב אף הוא על הירי ואמר כי "יש להגיב באופן חריף ומיידי על חידוש ירי הטילים ופצצות המרגמה מרצועת עזה. ממשלת קדימה חוזרת למדיניות ההבלגה שאפיינה את דרכה לאורך כל הקדנציה, והדבר שוחק את ההרתעה הישראלית".

ארבע רקטות קסאם התפוצצו הבוקר בשטחים פתוחים בעוטף עזה, שלוש מהן בשטח המועצה האזורית אשכול ואחת בשטח המועצה האזורית שער הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אחת הרקטות התפוצצה ליד גני ילדים בקיבוץ באשכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully