וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "המו"מ עם הרשות ימשיך לאחר הבחירות"

31.1.2009 / 22:17

נשיא המדינה הרגיע בדאבוס את מנהיגי אירופה שחששו כי ממשלה ימנית לא תמשיך במו"מ. על המבצע בעזה: "חמאס צריך ללמוד לקח"

"אני מאמין שגם אחרי הבחירות בישראל ימשיכו הניסיונות לקדם משא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים" – כך אמר הערב (שבת) נשיא המדינה, שמעון פרס במהלך פגישה עם נשיא צ'כיה, ואצלב קלאוס, בפרום הכלכלי העולמי בדאבוס.

בפגישתם השניים דנו במצב ברצועת עזה, בקידום התהליך המדיני ובגרעין האיראני. נשיא צ'כיה פתח את הפגישה ואמר: "אנו עוקבים בדאגה אחר המתרחש בעזה. צ'כיה והאיחוד האירופי מתכוונים להמשיך ולהיות מעורבים ולסייע לצדדים בקידום המשא ומתן לשלום".

פרס הדגיש כי מטרתה של ישראל לא היתה לכבוש את עזה או להפיל את החמאס. "המטרה היתה לשנות את המציאות בדרום והחמאס היה צריך ללמוד את הלקח בדיוק כפי שלמד נסראללה. עם זאת, ישראל מתכוונת להמשיך לשתף פעולה עם אבו מאזן. ישראל מושיטה יד לממשל החדש בארצות הברית ותפעל יחד איתו ויחד עם האיחוד האירופי לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלשתינאים".

נשיא המדינה הביע את דרישת ישראל מהאיחוד האירופי לגבי איום האירני. לדבריו, "על מדינות האיחוד האירופי וארה"ב לגבש מדיניות מאוחדת וברורה שתמנע את המשך החימוש הגרעיני של איראן. איראן אינה מפתחת גרעין למטרות שלום, אלא גרעין וטילים ארוכי טווח להשמדה המונית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully