וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "בקרוב אחשוף את תוכנית התמריצים"

עפרה שלו

31.1.2009 / 19:21

נשיא ארה"ב אמר היום בנאום הרדיו השבועי כי התוכנית תשחרר את הסתימה בשוקי האשראי ותוריד את שיעורי המשכנתאות

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר היום בנאום הרדיו השבועי שלו כי בקרוב תיחשף תוכנית חדשה להחייאת מערכת הפיננסים בארה"ב, שתשחרר את הסתימה בשוקי האשראי ותוריד את שיעורי המשכנתאות, והתחייב כי מנהלי החברות לא יוכלו לשאוב את הכסף המיועד לשיפור מצב הכלכלה.

"בקרוב יחשוף שר האוצר שלי, טימותי גייתנר, אסטרטגיה חדשה להחייאת מערכת הפיננסים, שתחדש את זרימת האשראי לעסקים ולמשקי בית", אמר אובמה. "נסייע בהנמכת עלויות המשכנתאות ובהרחבת ההלוואות לעסקים הקטנים, כדי שיוכלו לייצר מקומות עבודה. נבטיח כי המנכ"לים אינם שואבים את הכסף המיועד לקידום ההתאוששות שלנו".

אתמול ביקר אובמה בחריפות את היקף הבונוסים המרשים שחולק בוול סטריט ב-2008. היועץ הבכיר של נשיא ארה"ב ברק אובמה, דיויד אקסלרוד, אמר כי "הגבלת הבונוסים למנהלים" הכרחית על מנת לגייס תמיכה ציבורית בתוכנית החילוץ למגזר הפיננסים. אקסלרוד אמר את הדברים בתגובה לשאלה האם הממשל החדש יאסור על חלוקת בונוסים בוול סטריט, בראיון לבלומברג TV.

אקסלרוד, שהיה האסטרטג הראשי בקמפיין הבחירות של אובמה, נמנע אמנם מלהמליץ על איסור על חלוקת בונוסים בחברות המקבלות סיוע כספי מהממשלה, אך אמר בנחרצות כי הממשלה תפעל בקשיחות בנושא.

"לעם האמריקאי קשה להבין מדוע מקבל מנהל בנק בונוס של מיליוני דולרים בתקופה בה הוא מבקש מהממשלה לחלץ את המוסד שבראשו הוא עומד", אמר אקסלרוד לבלומברג.

"נטפל בבונוסים שך מנהלי הבנקים"

לשר האוצר החדש של ארה"ב, טימותי גייתנר, "יהיה משהו להגיד על הבונוסים" כשיחשוף את ההנחיות לבנקים לקבלת המחצית השנייה של כספי תוכנית החילוץ של 700 מיליארד הדולר למגזר הפיננסים, אמר אקסלרוד.

סוכנות הידיעות אי.פי. דיווחה כי גייתנר ויו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי נפגשו ביום שישי כדי לדון בשינוי משמעותי של תוכנית החילוץ הממשלתית למגזר הבנקים, וכי ההנחיות החדשות צפויות להיחשף כבר בשבוע הבא.

ביום שישי הביע אובמה סלידה מהיקף הבונוסים ששולם לחברות בוול סטריט ב-2008 - 18.4 מיליארד דולר. אמנם מדובר בירידה של 44% ביחס לשנה הקודמת, אך היקף הבונוסים הוא עדיין ה-6 בגודלו בהיסטוריה.

אובמה אמר במפגש עם עיתונאים בבית הלבן ביום שישי כי הבונוסים שחולקו לבכירי וול סטריט בשנה שעברה "מבישים". יו"ר ועדת ועדת הבנקאות של הסנאט, כריסטופר דוד, אמר כי אם לא ירוסנו הבונוסים, הקונגרס עשוי לא לאשר סיוע נוסף למגזר הפיננסים.

אקסלרוד, בתגובה לשאלה האם מתקיימים דיונים להלאים חלקית את הבנקים בארה"ב, אמר כי הממשל מחוייב ל"מגזר פיננסים פרטי חזק".

"אנחנו מנסים לסייע למוסדות הללו על בסיס זמני", אמר אקסלרוד לבלומברג. "אנו מקווים ומצפים כי הם יחזרו לעמוד על הרגליים וכי האשראי יחזור לזרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully