וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן הוזעק לקהיר עקב "התפתחויות מפתיעות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.1.2009 / 15:54

דוברו של יו”ר הרשות מסר, כי אבו מאזן ביטל ביקור באירופה ומיהר למצרים כדי לעסוק בהתפתחויות חדשות הקשורות להסכם רגיעה בין ישראל לחמאס

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן דחה (שבת) את ביקורו בצ'כיה שהיה מתוכנן ליום שני לאור "התפתחויות מפתיעות" שמצריכות את הגעתו המיידית לקהיר. כך דיווח דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה. לדבריו, אבו מאזן נזעק למצרים במטרה לעקוב אחר המאמצים לבסס את הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועה ולקדם את שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות.

אבו מאזן היה אמור לצאת היום לביקור במספר מדינות אירופאיות, ביניהן צ'כיה, איטליה, בריטניה, טורקיה ופולין על מנת לדון עם מנהיגיהן בדרכים לייצב את הפסקת האש ברצועה ולבקש סיוע לשיקום עזה. לדברי אבו רודיינה, ביקורו של אבו מאזן לצ'כיה, העומדת כעת בראש האיחוד האירופי, יידחה למועד מאוחר יותר.

בתוך כך, משלחת חמאס לשיחות בקהיר צפויה להגיע היום על מנת למסור את תשובתה בנוגע להסכם הרגיעה המתגבש ברצועה. בימים האחרונים דווח במספר כלי תקשורת ערבים כי בחמאס נוטים לקבל את ההצעה לכונן רגיעה בת שנה וחצי בתנאי שתכלול את פתיחת המעברים ואת הסרת המצור על עזה. בארגון מתעקשים שלא לכלול את עסקת שליט במסגרת הרגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully