וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: באירופה הבינו שלא ניתן לעקור אותנו

ניר יהב

31.1.2009 / 12:04

בכירים בארגון הגיבו על דבריו של שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, לפיהם יש לשלב את חמאס בכל הסכם שלום עתידי. "חמאס הוא הכוח המרכזי בזירה הפלסטינית, ואין לעקפו"

בתגובה לדבריו של שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, לפיהם יש צורך למצוא דרך לשילוב חמאס בתהליך השלום, אמרו היום (שבת) גורמים בכירים בארגון כי הדברים מעידים על הכרה בכוחו ובמעמדו של הארגון. "דבריו של שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר מאשרים את העובדה שחמאס הוא הכוח המרכזי בזירה הפלסטינית", נמסר מהארגון.

חבר הפרלמנט מטעם חמאס, מושיר אל-מסרי אמר כי הדיבורים על שיתוף פעולה עם חמאס מבהירים כי אירופה והעולם מבינים שכל הניסיונות לעקור את חמאס מהשורש ולסלקו מהזירה הפלסטינית נכשלו, וכי חמאס היום הוא הכוח המרכזי בזירה הפלסטינית. "מימוש של כל הסכם בשטח חייב להיעשות באמצעות חמאס ובלתי ניתן לעקוף אותו", הוסיף.


אל-מסרי תקף את התנאים שבלייר הציב בפני חמאס ואמר כי "דבריו של בלייר משמשים תירוץ להתעלם מהדמוקרטיה הפלסטינית, להמשיך להטיל על העם הפלסטיני מצור, לאפשר לישראל להמשיך ולבצע את פשעיה נגד הפלסטינים ולסרב לשתף פעולה עם הממשלה הלגיטימית הפלסטינית". אל-מסרי הבהיר כי "חמאס כיום מייצג משוואה פוליטית, עממית וצבאית בעלת עוצמה והיא הכוח המשמעותי באזור".

"מדינה פלסטינית גם בעזה"

בראיון לעיתון "טיימס", אמר בלייר כי הוא מאמין שחמאס צריך להיות חלק מתהליך השלום. "אני חושב שיש צורך למצוא דרך להביא את חמאס אל תהליך השלום, אולם זה צריך להיעשות רק אם חמאס יהיה מוכן לתנאים מסויימים".

בלייר הוסיף כי "יש למצוא דרך לשלב את חמאס בתהליך השלום, אבל בתנאים המתאימים שחמאס יהיה מחויב לעמוד בהם". לדבריו, "במידה ושילוב חמאס לא ייעשה, זה עלול להוביל לחוסר יציבות בקרב תושבי פלסטין המתונים".

בלייר אמר כי האסטרטגיה של "לדחוף את עזה הצידה" והניסיון להקים מדינה פלסטינית רק בגדה המערבית אף פעם לא עבד וגם לא יעבוד. הוא רמז כי בדומה להסכם השלום שהושג בצפון אירלנד, ישנו סיכוי כי יתאפשרו שיחות גם עם חמאס בבוא העת. "הדעה שלי היא שבמצב כזה מדברים עם כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully