וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים באשקלון: "יש לפתוח המקלטים בעיר"

יהושע בריינר, רמי שני וניר יהב

31.1.2009 / 13:55

התושבים דורשים פתיחת המקלטים בעקבות נפילת רקטה בעיר. גורמים בעייריה ובפיקוד העורף: "אין שום סיבה, זו רק רקטה אחת"

תושבים רבים באשקלון דרשו היום (שבת) לפתוח מחדש את המקלטים בעיר. זאת, בעקבות רקטה שנפלה הבוקר בדרום העיר. "לא היה לאן לברוח", סיפר אחד מתושבי העיר לוואלה! חדשות, "במלחמה הכל היה פתוח, אבל עכשיו הם מחדשים את הירי. לאן אנחנו אמורים ללכת?".

גורמים בעיריית אשקלון וכן בפיקוד העורף דוחים את טענות התושבים. "אין שום סיבה לפתוח את המקלטים בעיר", אמר גורם בכיר בעירייה, "מדובר בסך הכל ברקטה אחת, וגם אם המקלטים היו נותרים פתוחים, לא יהיה לתושבים מספיק זמן להגיע אליהם ועדיף שיישארו במרחב מוגן מאשר ירוצו ברחוב למקלט".

גם בפיקוד העורף אומרים כי אין צורך בפתיחת המקלטים. "ההנחיות מהמלחמה לא השתנו", אמרו בפיקוד העורף, "בעת הישמע אזעקה יש ללכת למרחב מוגן שנבחר מראש בבית. המלקטים מיועדים רק למי שנמצא ברחוב ויש לידו מקלט. למי שנמצא בבית ההנחיות נותרו כפי שהיו".

"גילינו כי המקלט נעול"

רקטת קסאם התפוצצה הבוקר בשטח פתוח מצפון לרצועת עזה סמוך לקיבוץ במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. תושבים בעיר אשקלון התלוננו כי המקלטים בעיר נעולים. "שמענו אזעקה ורצנו למקלט, להפתעתנו גילינו כי הוא נעול", סיפרה אחת התושבות לוואלה! חדשות.

זוהי הרקטה השלישית המשוגרת לעבר ישראל מאז הכריזה ישראל על הפסקת אש. ביום חמישי שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. יום קודם לכן נפלה רקטת קסאם בשטח פתוח במוצעה האזורית אשכול. גם רקטה זו לא גרמה לנזק או לנפגעים. ראש המועצה חיים ילין, אמר לאחר נפילת הרקטה, כי "אנו מצפים שממשלת ישראל לא תיגרר למדיניות של הבלגה ותגיב בחומרה כדי לשמור על ביטחון תושבי אזור עוטף עזה".

בתוך כך, אמש דווח כי משלחת חמאס תשוב בימים הקרובים לקהיר כדי למסור את תשובתה הסופית של הארגון בנוגע להצעה לכונן רגיעה עם ישראל למשך שנה וחצי. לפי המקורות, מרבית הפלגים הפלסטינים שנפגשו בקהיר עם הבכירים המצרים הביעו הסכמה לרגיעה בתמורה לפתיחת המעברים לעזה.

במקביל דיווחו מקורות המוגדרים כמהימנים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי משלחת חמאס צפויה למסור למצרים תשובה חיובית בנוגע להצעת הרגיעה. המקורות ציינו כי בפגישתם הבאה, הצפויה להיערך אף בתחילת השבוע הבא, יודיעו נציגי חמאס כי הם מסכימים לרגיעה בת שנה וחצי שלאחריה ייפתחו המעברים ויוצבו בהם משקיפים בינלאומיים.

בחמאס סירבו עוד לקשור בין העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט לבין פתיחת המעברים בטענה כי גיבוש עסקת חילופי שבויים תארך זמן רב משום שכרגע "העסקה תקועה". בנושא ההברחות אמרו המקורות כי נבחנות מספר אפשרויות בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully