וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביטול הכנס בחיפה - פגיעה בחופש הביטוי"

קובי מנדל, נתיב נחמני וניר יהב

31.1.2009 / 9:55

מארגני כנס התמיכה בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין שבוטל בעקבות החלטת המשטרה זועמים: "להקים ועידת חקירה בינלאומית"

"זהו טרור פוליטי, עוד התדרדרות קשה ובוטה של הדמוקרטיה וחופש הביטוי בישראל", כך הגדיר היום (שבת) חבר הכנסת לשעבר עיסאם מחול את החלטת מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן,להוציא צו סגירה לתיאטרון "אל מיידאן" ברחוב חורי בחיפה זאת לאחר שהתברר כי במקום אמור להתקיים כנס תמיכה בחזית העממית לשחרור פלסטין.

בעקבות ההחלטה, החליטו בוועד הציבורי להגנה על החירויות לפעול יחד עם מארגני הכנס לקיומו במועד אחר. "הקשר שלנו עם העם שלנו לא יהיה כפוף לשב"כ או למשטרה, זוהי זכותו של עם", אמר לוואלה! חדשות יו"ר הוועד הציבורי להגנה על החירויות, אמיר מחול. לדבריו, בועד פועלים להקמת ועדת חקירה בינלאומית שתחקור את הרדיפות הפוליטיות נגד ערבי ישראל.

כזכור, אמש הוציא מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, הוציא צו סגירה נגד התיאטרון. לטענת המשטרה הכנס היה אמור להתקיים במסווה של פעילות לפני בחירות, אך מידע מודיעיני שהגיע לידיהם העלה כי הכנס נועד לתמיכה בארגונו של ג'ורג' חבש. בעקבות המידע שהתקבל במשטרה הורה המפכ"ל על סגירת המקום. מהמשטרה נמסר כי הצו תקף גם לכל מקום אחר שבו יבקשו חברי הארגון להעביר את הכנס. הערב הועבר הצו לבעלי התיאטרון ולמארגני הכנס. מזכ"ל תנועת בני הכפר, מוחמד כנעאנה, היה אמור לשאת דברים לרגל שנה למותו של מנהיג ומייסד החזית העממית ג'ורג' חבש, שמת לפני כשנה בירדן.

זו אינה הפעם הראשונה בה מונע המפכ"ל אירוע של החזית העממית. לפני שנה, כחודש לאחר מותו של חבש, הורה רב ניצב כהן למנוע קיומו של אירוע לזכרו של מייסד "החזית העממית". ועדת המעקב של ערביי ישראל התכוונה לקיים טקס לזכרו של חבש באולמי "אבו-מהר" שבנצרת, אך המפכ"ל הוציא צו סגירה למקום. המשטרה טוענת כי המפכ"ל הוציא את הצו מתוקף סמכותו לפקודת מניעת טרור שכן במקום "עתידה הייתה להתקיים פעילות של ארגון החזית העממית – שהינו ארגון טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully