וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: מאיר אברג'יל יישאר במעצר

עדי שימחוביץ

30.1.2009 / 13:22

בית המשפט העליון הפך החלטה של המחוזי לשחררו למעצר בית. "קיימת תשתית ראייתית המערבת אותו בעמידה בראש ארגון פשיעה"

בית המשפט העליון קיבל היום (שישי) את ערר המדינה והחליט כי מאיר אברג'יל יישאר במעצר עד מתן החלטה בעתירה להסגרתו לארצות הברית. בכך הפך העליון את החלטת בית המשפט המחוזי לשחררו למעצר בית. מאיר אברג'יל ואחיו יצחק מבוקשים בארה"ב בחשד לחברות בארגון פשיעה.

השופטת אילה פרוקצ'יה כתבה בהחלטתה, כי העילה המרכזית למעצרו של אברג'יל היא "חשש של ממש להימלטותו מן הדין". "חשש זה מוחמר במיוחד", הוסיפה, "נוכח הקלות המאפיינת את תנועותיו בעולם, המשתקפות, בין היתר, בעבירות עליהן הובא לדין במדינות שונות, ולאור תושבותו בארץ אפריקאית, אליה יוכל להימלט על נקלה אם ישוחרר".

כמו כן, קבעה השופטת, כי "קיימת תשתית ראייתית של ממש המערבת אותו בעמידה בראש ארגון פשיעה, ובמעשי עבירה ספציפיים במסגרתו. לאור עברו הפלילי העשיר בעבירות חמורות שבגינן ריצה עונשי מאסר ארוכים בחוץ לארץ, אין להוציא מכלל אפשרות כי קיימת מסוכנות משחרורו, ואפשר אף חשש לשיבוש הליכי משפט".

פרקליטיו של מאיר אברג'יל, עורכי הדין שרון נהרי, איילת אפיק-חכמון ואבי עמירם מסרו בתגובה להחלטה כי הם מופתעים. לדבריהם, "עצם העובדה שהשופטים נחלקו בדעתם מלמדת על בעיה בראיות. נקווה שבית המשפט בסופו של הליך יכריז שמאיר אינו בר הסגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully