וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: ארדואן הגן על קורבנות המלחמה הנפשעת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2009 / 12:44

הארגון שיבח את ראש ממשלת טורקיה על העימות בינו לבין פרס בדאבוס. אלפים באיסטנבול קיבלו את ארדואן בתשואות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

חמאס שיבח היום (שישי) את ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על שנטש אתמול את הבמה במהלך דיון בפורום הכלכלי בדאבוס שבשוויץ לאחר שניהל ויכוח עם נשיא המדינה שמעון פרס. "חמאס מברך על עמדתו האמיצה של ארדואן, שמחה נגד טענותיו של פרס", מסר דובר הארגון שהגדיר את מעשהו של ארדואן "ניצחון לקורבנות המלחמה הציונית על הפלסטינים".

הדובר, פאוזי ברהום, אמר עוד כי ארדואן "הגן בעמדתו על קורבנות המלחמה הישראלית הנפשעת נגד ילדינו ונשותינו ברצועת עזה". ברהום ציין כי עזיבתו של ארדואן את הדיון הוא "ניצחון של קורבנות בית הספר אל-פאחורה (שבו נהרגו כ-40 פלסטינים) ושל שאר אלפי ההרוגים, הפצועים והקורבנות של השואה הציונית".

ברהום שיבח את עמדתה "האצילה" של טורקיה "שהביעה הזדהות אמיתית ומעשית עם בני העם הפלסטיני". לדבריו, ישראל מנצלת את הכנסים והמפגשים הבינלאומיים כדי "לשווק את פשעיה".

בתוך כך, אלפי בני אדם הגיעו הלילה לקבל את פניו של ארדואן עם שובו לטורקיה לאחר הכנס בדאבוס. האלפים הניפו את דגלי טורקיה ופלסטין ושיבחו אותו על כך שתקף את ישראל במהלך הכנס. "השפה שבה פרס השתמש לא היתה מקובלת ונאלצתי להגן על כבודה של טורקיה", אמר ארדואן להמונים בשדה התעופה, שמצידם צעקו לעברו: "טורקיה איתך" ונשאו שלטים שעליהם נכתב "ארדואן הוא מנהיג עולמי חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully