וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס ישיב עד מחר להצעת הרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2009 / 11:11

לפי דיווח בעיתון מצרי, משלחת מטעם הארגון תחזור היום או מחר לקהיר ותמסור את תשובתה הסופית על ההצעה לכונן רגיעה עם ישראל למשך שנה וחצי

משלחת חמאס תשוב היום (שישי) או מחר לקהיר כדי למסור את תשובתו הסופית של הארגון בנוגע להצעה לכונן רגיעה עם ישראל למשך שנה וחצי. כך דיווחו (שישי) מקורות לעיתון המצרי "אחבאר אל-יום". לפי המקורות, מרבית הפלגים הפלסטינים שנפגשו בקהיר עם הבכירים המצרים הביעו הסכמה לרגיעה בתמורה לפתיחת המעברים לעזה.

במקביל דיווחו מקורות המוגדרים כמהימנים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי משלחת חמאס צפויה למסור למצרים תשובה חיובית בנוגע להצעת הרגיעה. המקורות ציינו כי בפגישתם הבאה, הצפויה להיערך אף בתחילת השבוע הבא, יודיעו נציגי חמאס כי הם מסכימים לרגיעה בת שנה וחצי שלאחריה ייפתחו המעברים ויוצבו בהם משקיפים בינלאומיים.

בחמאס סירבו עוד לקשור בין העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט לבין פתיחת המעברים בטענה כי גיבוש עסקת חילופי שבויים תארך זמן רב משום שכרגע "העסקה תקועה". בנושא ההברחות אמרו המקורות כי נבחנות מספר אפשרויות בנושא זה.

אתמול האשים עימאד אל-עלמי, ראש משלחת חמאס לשיחות הפסקת האש בקהיר וחבר הלשכה המדינית של הארגון בדמשק, את ישראל בהכשלת המאמצים המצרים לגיבוש הסכם רגיעה. "ממשלת ישראל מציבה תנאים המשתקים כל אפשרות לגבש הסכם, ביניהם כוונה לקשור בין עסקת שליט לבין פתיחת המעברים ודרישה שלא להכניס נשק לעזה", הסביר אל-עלמי והוסיף: "ממשלת אולמרט רוצה להפיק רווחים פוליטים מהרגיעה ולגרוף אותם בבחירות הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully