וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין הבית היהודי: "כולם אוהבים אתכם"

פנחס וולף

29.1.2009 / 22:56

בקמפיין חדש פונה מפלגת הבית היהודי לציבור הציוני -דתי וקוראת לו להצביע למפלגה המייצגת אותו בצורה הטובה ביותר

מפלגת הבית היהודי תפתח מחר (שישי) בקמפיין חדש. במודעות החדשות נכתב: "פתאום כולם 'אוהבים' אתכם. אתם רק צריכים לבחור את מקומכם: ב'מטה דתיים' של קדימה? ב'מחלקה דתית' של הליכוד? ב'רליגיוזנה סקציה' של ליברמן? ב'מגזר כיפות סרוגות' של ש"ס? אבל אתם אוהבים להיות בבית שלכם: הבית היהודי – מפדל החדשה. דתיים מצביעים למפלגה דתית. דתיים ומסורתיים מצביעים הבית היהודי-מפדל החדשה".

מודעה נוספת בקמפיין מתייחסת לאפשרות של הצבעה לליכוד. "מחזקים את ביבי – מצביעים 'הבית היהודי-מפד"ל החדשה'". במודעה מפורטות גם הסיבות לקביעה זו: "נתניהו הצביע בעד ההתנתקות. נתניהו החזיר את חברון. נתניהו כרת ברית עם החרדים על חשבון הציונות-הדתית. אנחנו אוהבים אותו אבל לא יכולים לסמוך עליו בנוגע לחינוך, לערכים ציוניים-דתיים, למעמדה של הציונות הדתית, ובטח לא בנוגע לשלמות ארץ ישראל".

לדברי ראש מטה ההסברה של המפלגה, אורי אורבך, "אנחנו מאמינים שהציבור הדתי והמסורתי מבין את ההבדלים בינינו לבין האיחוד הלאומי, לכן החלטנו כעת לפנות לאלו השוקלים להצביע למפלגות שנזכרות בציבור זה רק בערב הבחירות ואחר כך פועלות נגדו".

"הצריף היהודי הפקיר את הציבור הציוני דתי"

יו"ר המטה הדתי-לאומי בקדימה, ח"כ עתניאל שנלר, אמר לוואלה! חדשות בתגובה: "אני שמח שהבית היהודי מראה את מיקומו האמיתי. יש בית אחד עם גדר, לקדימה יש את כל הכפר ובכפר יש הרבה בתים: כתום, כחול, ירוק, ועל הבית המרכזי שיכול להכיל את כולם יש דגל כחול לבן. אנחנו לא מפלגה סקטוריאלית. היהדות שייכת לכל העם, ארץ ישראל שייכת לכל העם. אולי יישמע מוזר, אבל שלמותו של העם חשובה יותר מכל בית בכל מקום אחר".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "הציבור הדתי-לאומי כבר יודע שמי שיוכל לשמור על הערכים החשובים לו ועל דמותה של ישראל כמדינה יהודית, זה רק הליכוד כמפלגת שלטון גדולה ולא רסיסי מפלגות שמתפצלות חדשות לבקרים. מי שלא יצביע לליכוד מסכן את ישראל בעוד קדנציה של שלטון שמאל בראשות קדימה שתסיג את ישראל לקווי 67', תחלק את ירושלים ותעקור מבתיהם עשרות אלפי ישראלים".

ואילו בש"ס החליטו ללגלג על הבית היהודי. "מפלגת הצריף היהודי הפקירו את הציבור הדתי-לאומי במשך שנים ארוכות, והיום בעזות מצח הם מבקשים לייצג ציבור שהם הפקירו", אמרו בש"ס. "מוטב להם שימלאו פיהם מים בטרם ש"ס תסביר בציבור איך הם יצגו בעיקר את עצמם ולא את שולחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully