וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שוקלת לערער על החלטת השופט הספרדי

פנחס וולף, עדי שמחוביץ ויהושע בריינר

29.1.2009 / 21:36

במשרד המשפטים אמרו כי ייתכן שבימים הקרובים יוגש הערעור נגד ההחלטה לפתוח בהליכים נגד בכירים ישראלים בעקבות חלקם בחיסול שחאדה

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכה: רן צימט)

"ישראל שוקלת לערער בימים הקרובים על החלטת בית המשפט בספרד לפתוח בהליכים משפטיים נגד בכירים ישראלים", כך אמרו אמש (חמישי) במשרד המשפטים לוואלה! חדשות. הבכיר התייחס להחלטת השופט הספרדי לפתוח בהליכים נגד הבכירים, בהם גם שר התשתיות בנימין בן אליעזר והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, על חלקם בחיסול בכיר חמאס סאלח שחאדה בשנת 2002, בו נהרגו מלבד שחאדה 14 בני אדם נוספים ובהם תשעה ילדים.

במשרד המשפטים הוסיפו כי הם התכוונו לשלוח לביהמ"ש בספרד חומר משפטי בנוגע לחיסולו של שחאדה עוד לפני ההחלטה. "לצערנו הרשויות בספרד לא המתינו לקבלת החומר מישראל והוציאו את ההחלטה תחת ידם", אמרו במשרד המשפטים. עוד נמסר כי "אין ספק שעצם הגשת התביעה היא נסיון ציני ופוליטי לנצל את מערכת המשפט בספרד על מנת לנגח את מדינת ישראל על ידי גורמים פרטיים אנטי-ישראליים".

שר התשתיות הגיב אתמול על החלטת ביהמ"ש ואמר כי "זו החלטה מגוחכת, ויותר מאשר היא מגוחכת היא מקוממת".. מעבר לבן אליעזר, התביעה הוגשה גם נגד דן חלוץ ששימש במהלך החיסול כמפקד חיל האוויר, נגד הרמטכ"ל דאז משה יעלון, אלוף פיקוד הדרום דורון אלמוג, ראש המועצה לביטחון לאומי גיורא איילנד, ומייק הרצוג, מזכירו הצבאי של שר הביטחון.

לדברי בן אליעזר, "ארגוני הטרור משתמשים בבתי המשפט של העולם החופשי, משתמשים בשיטות של מדינות דמוקרטיות על מנת לתבוע מדינה הפועלת נגד הטרור ונגד העולם החופשי". בן אליעזר הוסיף כי "אני לא מצטער על החלטתי, סאלח שחאדה היה רב מרצחים שידיו מגואלות בדם של כמאה ישראלי. באותה תקופה היו מדי יום פיגועים של מתאבדים שהתפוצצו בתוך בתי קפה ואוטובוסים ברחובות ערינו וגרמו למרחץ דמים גדול". בן אליעזר המשיך ואמר כי "אם לא היינו מחסלים את שחאדה, הוא היה ממשיך בהוצאת פיגועים להריגתם של עוד ישראלים. פעלתי מתוך האחריות שלי כשר בטחון להגן על תושבי ישראל".

הרמטכ"ל לשעבר, משה יעלון, אמר בתגובה לתביעה כי התביעה היא חלק מהתעמולה נגד הלגיטימציה של מדינת ישראל. "מדינת ישראל צריכה לפעול בכל הדרכים הן באופן המשפטי והן באופן המדיני כדי להסיר את החרפה. זו גם פגיעה באינטרסים של המדינות שהתביעות הללו נעשות על אדמתן. מדינות אלה צריכות להתייצב לצד ישראל נגד המדינות הסוררות וארגוני הטרור הקוראים תגר על הסדר העולמי", הוסיף.

שרת החוץ ציפי לבני תשוחח עם מקבילה הספרדי, מיגל מורטינוס, בנוגע להחלטת ביהמ"ש במדינה. לבני אמרה כי ההליך המשפטי לא מוצה מפני שעדיין לא הועברו חומרים משפטיים לביטול המשפט. לדבריה, "ישראל רואה בחומרה רבה את העובדה שהשופט אמר את הדברים כשההליך המשפטי עדיין לא מוצה. מבחינת ישראל, הסיפור עדיין לא גמור".

"החלטה מקוממת"

גם שר הביטחון אהוד ברק תקף בחריפות את החלטת השופט הספרדי. "מדובר בהחלטה מקוממת והזויה", אמר ברק. לדבריו, "מי שקורא לחיסול טרוריסט 'פשע נגד האנושות' חי בעולם הפוך. כל בכירי מערכת הביטחון, בעבר ובהווה, פעלו באופן ראוי, בשמה של מדינת ישראל מתוך מחויבותם להגן על ביטחון אזרחי ישראל".

ברק הוסיף כי "החלטה זו מקוממת עוד יותר, על רקע פרצופו האמיתי של החמאס, אשר מתגלה שוב לנו ולעולם, גם בימים אלו". הוא המשיך ואמר "כי בכוונתי להגן עליהם בתוקף מול האשמות בספרד, ולעשות כל מה שדרוש כדי להסיר את התביעה מסדר היום".

גם יו"ר הבית היהודי, פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ תקף את החלטת השופט הספרדי, "צה"ל הוא צבא ערכי ומוסרי שמבצע מלאכת קודש נגד ארגון צמא דם. ספרד, שהקיזה דם של מאות אלפים ברחבי העולם ושצבאה טבח באזרחים חפים מפשע במלחמת האזרחים, היא האחרונה להטיף לישראל כיצד להגן על אזרחיה", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"תביעה טבעית ומובנת מאליה"

מנגד, מארגון השמאל "גוש שלום" נמסר כי "אין שום הפתעה באישור להגשת תביעה על פשעי מלחמה נגד קצינים ופוליטיקאים ישראלים". עוד נמסר מהארגון כי "בכל רחבי העולם, שם ראו כל ערב בחודש האחרון את תמונות הילדים שנהרגו בהפצצות על עזה ונשרפו מן הזרחן הלבן, נראית תביעה כזאת כדבר טבעי ומובן מאליו לכל אדם סביר".

ארגון "גוש שלום" תקף גם את אמצעי התקשורת והאשים אותם בהסתרת פשעי מלחמה. "רק במדינת ישראל, בה אמצעי התקשורת היו שותפים פעילים בצנזורה מסיבית בהסתרת כל רמז לזוועות מאזרחי המדינה ובהפצת תעמולה מלחמתית פשטנית וצדקנית יכול מישהו להיות מופתע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully