וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה: העישון בפאב עלול להוביל לתביעה

הילה רז

29.1.2009 / 18:58

ביהמ"ש אישר תביעה ייצוגית בסך 8 מיליון ש"ח נגד פאב בתל אביב שאיפשר ללקוחותיו לעשן באין מפריע בשישי בערב

בית המשפט המחוזי אישר השבוע בקשה לתביעה ייצוגית נגד הפאב התל אביבי בלה שלומקינס ומנהליו, בשל הפרת החוק למניעת עישון. לפני כארבעה חודשים הגישו שלושה בליינים שביקרו בפאב בסוף השבוע בקשה לתביעה ייצוגית בסך שמונה מיליון שקל נגד הפאב ומנהליו, משה אליהו ופייר פנינה. לטענת התובעים, הם נחשפו לעישון כפוי במקום ולנזקיו.

שלושת התובעים הייצוגיים טענו כי העישון בפאב מתבצע בימי שישי באין מפריע ובהיעדר אכיפה של החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. לטענתם, העירו השלושה על העישון למלצרית ששירתה אותם, וזו לדבריהם ענתה: "נכון, אז תעשו מה שאתם רוצים". התובעים, המיוצגים בידי עו"ד עמוס האוזנר, מציינים כי פנו לעובדים נוספים אך תשובתם היתה זהה. לדברי התובעים, כאשר הם באים לפאב הם חשופים למוות, נכות ותחלואה שגורמת החשיפה לעישון כפוי.

הפאב טען כי מדובר במקרה בודד בנקודת זמן אחת וכי החברה נלחמת בעישון, ובפאב תלוי שילוט האוסר עישון, אין מאפרות ולא הוקצה מקום לעישון. הפאב טען עוד כי אישור התביעה עלול לגרום להתמוטטותו הכלכלית וכי גורם העשן היא מכונת עשן כמקובל במועדונים.

השופטת מיכל נד"ב מבית המשפט המחוזי בפתח תקווה מציינת בהחלטתה כי אי אישור התביעה הייצוגית בטיעון שמדובר במועדון קטן יחסית משמעו שעסקים קטנים או בינוניים לא יהיו חשופים לתובענות ייצוגיות, יוכלו להפר חובותיהם החוקיות ולרמוס את זכויות לקוחותיהם ברגל גסה - בידיעה שלכל היותר ייתבעו בתביעות פרטניות בסכומים זניחים.

השופטת קבעה כי קבוצת התובעים הייצוגים היא אנשים שביקרו במועדון בימי שישי בין התאריכים 5 בינואר 2008 ועד 15 באוגוסט 2008 שאינם מעשנים. הפיצוי הנתבע הועמד על סך 1,000 שקל לכל חבר בקבוצה.

  • עוד באותו נושא:
  • פאב
  • עישון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully