וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ לרחבה

רוית יסעור

31.1.2009 / 9:30

בכל התרבויות העתיקות השתמשו בכוחו של הריקוד לתמוך בטקסי מעבר. רוית יסעור קוראת לנו לחזור לרקוד את ריקוד החיים

את הכוח האנרגטי שבתנועה ובריקוד כמרחב רב עוצמה לצמיחה אישית, גיליתי לפני 22 שנה כשהתחלתי את מסעי הרוחני. זו היתה אהבה ממבט ראשון, שהעמיקה לשנים ססגוניות של אימון, יצירה, חיפוש ולמידה. ועדיין רב הנסתר על הגלוי.

אמנות החיים

הריקוד כאמנות של החיים אבד מהעולם. בכל התרבויות העתיקות, היה הריקוד שזור בכל תהליכי החיים החשובים. כל מעשה היה מלווה בריקוד כחלק מתהליכי ההכנה: הציד, הסקס הראשון, ההלוויה, החתונה.

הנה אותה נערה לקראת כלולותיה, ניצבת מול הבלתי ידוע - המפגש עם הגבר שאיתו תחלוק מעתה את חייה, אותו אדם שאולי אפילו לא ראתה קודם ואיתו תתחיל את חייה כאישה ואם. ברגע הדרמטי הזה נאספו סביבה נשות השבט ורקדו ריקוד טקסי ומרומם של שחרור מחשש, שירפה את גופה בתנועות אגן עדינות וירגיע אותו לקראת יחסי המין הראשונים. זהו ריקוד שופע הוד והדר נשי.

הזמן חלף לו, והנה אותה נערה-אישה בראשית צירי הלידה, ושוב היא עומדת בפני הרפתקה ומשימה: הצורך לעזור לחיים חדשים לבקוע מתוכה. ושוב נאספות סביבה אמהות השבט בריקוד מעגלי של תמיכה, ריקוד המקל על הצירים ועוזר לתינוק לרדת בתעלת הלידה והיולדת מצטרפת אליהן.

בו בזמן, כאשר הנער הצעיר מגיע לבגרות, הוא מצטרף לגברים הרוקדים במחול שיביא עמו תעוזה, אומץ ומיקוד של לפני היציאה לציד, שהצלחתו תאפשר קיום למשפחתו החדשה. וכך, במסלול החיים לכל תחנה יש את הריקוד המתאים לה.

ריקוד לא מתחיל ברגליים

ומה קורה בתקופתנו, שבה קצב התנועה ממקום למקום הוא כ-90 קילומטרים בשעה וחלק ניכר מחוויית החיים הופכת לדו-ממדית ושטוחה כמסך המחשב והריקוד נמצא בעיקר על הבמה וכדרך לשחרור במסיבות? בזמן הזה מתרחש חיפוש אחר תשובות לשאלות הבאות: מהם הריקודים שיעזרו לנו לעמוד בטוחים, אמיצים ונינוחים מול הבלתי נודע? איזה תהליך בתנועה יאפשר שחרור מדפוסים כובלים? מהו הריקוד שיפתח את חדריו הסגורים של הלב?

הצורך להחזיר את הריקוד למקומו הטבעי בחיים הוא קריטי. ב"תדרים בתנועה" יש לנו רצון למצוא מחדש את האמנות הנעלמת הזו וגם ליישם אותה על פי הצרכים המתחדשים של הזמן העכשווי. ריקוד ותנועה אינם מתחילים ברגליים, הם קצה הקרחון של תהליכי התקשרות ותובנה הבאים לידי ביטוי בתבניות תנועה, ריקוד יצירתי ומשוחרר, קצב והרבה שמחת חיים.

"תדרים בתנועה" היא אמנות תנועה שימושית, שמטרתה לפתח ריקוד ככלי רב עוצמה לצמיחה אישית, פריצת דרך וריפוי. המסע החל בגילוי שבכל תנועה חבוי תדר אנרגטי וצבע ושלכל תנועה יש השפעה בארבע רמות: הפיזית, המנטלית, הרגשית והאנרגטית. העיקרון הבסיסי בשפת התנועה הוא עיקרון ההדהוד - דברים דומים המשדרים על אותו תדר משפיעים זה על זה. תנועות גליות כתנועת גלי הים ירגיעו והן קשורות לתדר הכחול. תנועות זוויתיות קצובות יעלו את החיוניות והריכוז והן קשורות לתדר האדום.

הריקוד משקיט את הרעש המנטלי, מצמצם את העריצות של המוח והאגו ומאפשר למערכות הגבוהות שלנו לפעול. דרך תהליכי הריקוד וההגות נפתחים נתיבים לפנים שמעבר למסיכה, לחיינו הפנימיים, המצויים מעבר לתפקידים השונים אותם אימצנו במהלך חיינו, תפקידים נפוצים כמו "הנחמדה", "החכם", "המסכן", "הסקסית", "החזק" ועוד. דרך התהליך ניתנת ההזדמנות להסיר מעלינו את המסיכות, ולראות בבהירות את ההבדל בין המהות הפנימית שלנו לבין האישיות שאימצנו.

רוית יסעור היא מנהלת מכללת "תדרים בתנועה" ומנחת קורסים וסדנאות. היא מפתחת את השיטה במחקר ויישום במגזרי חיים שונים ב- 23 השנים האחרונות, מורה מוסמכת לאיזון ומרפאת בתנועה, רפואת המזרח ויוגה. אתם מוזמנים לחולל מחולות של אור ולגלות את כוחו של הריקוד ככלי העצמה, אבחון ומרפא, בקורסים שנתיים המתקיימים בגליל ובפעילויות במרכז הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully