וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "המבצע בעזה - החמצה אסטרטגית"

רועי כ"ץ

29.1.2009 / 16:29

מספר 9 ברשימת הליכוד לכנסת אמר בראיון בוואלה! LIVE, כי ישראל לא ניצלה את ההצלחה הצבאית ברצועה כדי להגיע להכרעה

מערכת וואלה!

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על הממשלה בשל עצירת המבצע ברצועת עזה בטרם הוכרע שלטון חמאס. בראיון בוואלה! LIVE אמר שטייניץ, כי "ישראל לא ניצלה את ההצלחה הצבאית כדי להגיע להכרעה". התחושה היא של החמצה אסטרטגית מדינית", הוסיף. לדבריו, "בצד המלים 'כל הכבוד לצה"ל', שאני שותף להן, מהדהדות המלים של ועדת וינוגרד על מלחמת לבנון: "החמצה גדולה וחמורה".

לדברי שטייניץ, ההצדקה לכניסה קרקעית של צה"ל לרצועה היתה חיסול שלטון חמאס או לכל הפחות השתלטות על ציר פילדלפי. "עופרת יצוקה לא התגלגלה לטיפול שורש כמו חומת מגן", אמר. "נצטרך להשלים את המלאכה. בסיס אירני בלב הנגב הוא איום על הביטחון הלאומי".

"עלינו לשאול ברמה האסטרטגית איך קרה לנו שבשבשנתיים האחרונות נוצר בסיס טילים שמאיים על אשקלון ובאר שבע ומתקרב לפאתי תל אביב", ציין שטייניץ. "מה שהכריע בעיניי זה הוויתור על ציר פילדלפי. היה צריך לסמוך על האזהרות שלי. כולם מבינים שזו היתה שגיאה. השגיאה השנייה היא זו שאפשרה לחמאס לעלות לשלטון. זה קרה בעקבות שיחת טלפון של רייס ללבני".

שטייניץ גם התייחס לפרסומים הבוקר, לפיהם ראש הממשלה אהוד אולמרט הביע נכונות בשיחות עם אבו מאזן לחלוקת ירושלים ולפינוי עשרות אלפי מתנחלים בגדה. לדבריו, גם לבני שותפה לסיכומים הללו. "זה חוסר רצינות ואחריות משווע", האשים שטייניץ. "אני נדהם מההפקרות ברמת הביטחון הלאומי של אולמרט ולבני".

באשר לביקורת של קדימה על כוונתו של בנימין נתניהו להקים קואליציה עם ישראל ביתנו וש"ס אמר שטייניץ: "אני מתפלא על הקמפיין המוזר, הצבוע והמתחסד שהליכוד יישב עם ליברמן וש"ס. הרי קדימה ישבה עם ליברמן בקדנציה הזו. הוא היה שר. לבני ישבה איתו, אבל אז זה היה בסדר.גם אלי ישי ושרי ש"ס חברים בממשלה של לבני". שטייניץ הוסיף, כי בניגוד ללבני שהיתה מוכנה להקצות לש"ס מיליארד שקל לצורך קצבאות ילדים, נתניהו לא יעשה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully