וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה שוב מאיים: ננקום את חיסול מורנייה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2009 / 16:19

שבועיים לפני יום השנה לחיסול בכיר חיזבאללה, הצהיר מזכ"ל הארגון: "נלמד את הרוצחים לקח". לדבריו, "לא נחשוף מתי תבוא התגובה ומה היא תהיה"

(באדיבות ערוץ 1)

לרגל התקרבות יום השנה לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה הבטיח היום (חמישי) חסן נסראללה כי ארגונו ינקום בישראל. "התגובה לחיסול מורנייה, שמטרתה ללמד לקח את הרוצחים, היא דבר הכרחי", אמר נסראללה בנאום טלוויזיוני לרגל "יום החירות" המציין את שחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל. "אולם לגבי השאלות מתי תבוא התגובה ומה היא תהיה", הוסיף, "אני רק יכול לומר 'אל תצפו מאיתנו להתייחסות בנושא'". לדבריו, "לא יהיה יום שהנקמה על מורנייה כבר תהיה מאחורינו. היא תמיד תהיה לפנינו".

נסראללה גם התייחס לעסקת החילופין במסגרתה הוחזרו לישראל גופותיהם של חיילי המילואים אלדד רגב ואהוד גולדווסר לפני כחצי שנה. "פרשת העברת הגופות מישראל לחיזבאללה עדיין פתוחה", אמר. לדבריו, הארגון לא הצליח לזהות את הגופות שהועברו על ידי ישראל. נסראללה התכוון לגופותיהם של דלאל מוגרבי, שהשתתפה בפיגוע בכביש החוף ב-1978 ושל יחיא סכאף, אזרח לבנוני שנעדר שנים ארוכות.

"ישראל לא השיגה אף יעד בעזה"

נסראללה התייחס בדבריו גם לפעולת צה"ל ברצועת עזה ואמר כי "ישראל סיימה את מלחמתה בעזה באופן חד צדדי מבלי שהשיגה ולו יעד אחד מבין שלל יעדיה". לדבריו, "המלחמה הכוללת על רצועת עזה הסתיימה, אולם המלחמה שהתנהלה לפני פעולת צה"ל טרם הסתיימה. מי שלא הכיר בניצחון 'ההתנגדות' בלבנון ב-2006, בשל אותן סיבות בדיוק לא יודה בניצחון 'ההתנגדות' ברצועה".

נסראללה שב ותקף במילים חריפות את מצרים: "אני מגנה את המשטר המצרי משום שהוא סגר את מעבר רפיח ואחר כך שיקר לעולם הערבי והאיסלמי כשאמר שפתח אותו. ספק אם מצרים מסוגלת לשמש כמתווכת הגונה, שכן היא מנסה להפעיל לחץ על ההתנגדות הפלסטינית. מעבר רפיח הוא גורלי עבור תושבי עזה, ועל כן סגירתו היא אחד הפשעים הגדולים שבוצעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully