וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מבקש תרומות לרצועת עזה

טלי גולדשטין

29.1.2009 / 14:32

מזכ"ל האו"ם ביקש מהקהילה הבינלאומית לתרום 613 מיליון דולרים כדי לסייע לתושבי עזה שנפגעו בלחימה. "הצרכים עצומים"

האו"ם קרא היום (חמישי) לקהילה הבינלאומית לתרום 613 מיליון דולר על מנת לסייע לאנשים הנזקקים בעזה. "צרכיהם עצומים ומרובים", אמר מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בפני הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ. באן הוסיף כי הכסף יסייע לאזרחים שנפגעו במתקפת צה"ל להתגבר על הקשיים הפוקדים אותם כעת.

הסיוע הכספי אמור לשמש את ארגוני הסיוע במהלך ששת עד תשעת החודשים הקרובים. בעזרתו הם יוכלו לרכוש ציוד רפואי, מזון ומים נקיים. דרישה לסיוע כספי נוסף תעלה על הפרק מאוחר יותר.

בתוך כך, ג'ון הולמס, יו"ר הסוכנות לעניינים הומניטאריים של האו"ם, אמר בדאבוס כי על ישראל להסיר את המצור על הרצועה. "אנו מבקשים לפתוח את המעברים אחרת לא נצליח לפעול ביעילות", אמר במהלך מסיבת עיתונאים עם מזכ"ל האו"ם.

ארה"ב: לפתוח המעברים

ג'ורג' מיטשל, שליחו של הנשיא אובמה למזרח התיכון הנמצא בביקור באזור, אמר אתמול כי "הפסקת אש ארוכת טווח בעזה חייבת להישען על הפסקת הברחות הנשק לרצועה, על הפסקה של מעשי האיבה ועל פתיחת המעברים כפי שנקבע בהסכם 2005".

בסיום פגישתו עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמר מיטשל כי "יש חשיבות עליונה לביסוסה של הפסקת האש". הוא הוסיף כי הנשיא אובמה מסר לאולמרט כי "ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל ולזכותה להגן על עצמה ודבקה בפתרון הסכסוך על בסיס של שתי מדינות". אולמרט אמר לשליח האמריקאי כי פתיחת המעברים תהיה כרוכה בפתרון סוגיית שליט וכי ישראל תגיב על כל הפרה של הפסקת האש, ובכלל זה על המשך ההתעצמות של חמאס.

מיטשל קיים ביום שלישי פגישות עם שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט ועם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, אותן הגדיר דובר משרד החוץ האמריקאי כ"פגישות פורות". היום צפוי מיטשל להיפגש ברמאללה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ביום שבת הוא צפוי לבקר בירדן, ובראשון בסעודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully