וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת שובתת במחאה על התנהלות הממשל במשבר

טלי גולדשטין

29.1.2009 / 11:47

מאות אלפי עובדים פתחו בשביתה בת יום במחאה על התנהלות הממשלה במהלך המשבר הכלכלי. שיבושים צפויים במערכת החינוך והתחבורה

עובדי המגזר הציבורי והפרטי בצרפת פתחו היום (חמישי) בשביתה בת יום אחת. שיבושים צפויים בשירותי התחבורה, בתי החולים והחינוך. מאות אלפי עובדים דורשים פעולה ממשלתית החלטית יותר שתגן על שכרם ועל משרותיהם. 75% מהצרפתים וכל איגודי העובדים הגדולים תומכים בשביתה המכונה "יום חמישי השחור". המפגינים מוחים נגד המשבר הכלכלי וההתנהלות המאכזבת של הממשלה לאור משבר זה.

במסגרת השביתה, כל טיסות חברת התעופה "אייר פראנס" יבוטלו ושיבושים יחולו בשירות הרכבות. לפי דיווחים מוקדמים, רכבות בינעירוניות ואלו היוצאות ונכנסות לפריז הושפעו מהשביתה. רק 35% מהקווים פעלו כרגיל, דיווחה מפעילת הרכבות SNCF . בתי ספר וסניפי דואר ייסגרו. שיבושים נוספים יחולו גם בפעילות בתי המשפט וחברות החשמל.

תושבי צרפת זועמים על כך שהממשלה אישרה תוכנית חילוץ כלכלית בסך מאות מיליוני יורו, אך לא הציעה סיוע הולם למפעלים ועסקים כושלים. שיעור האבטלה בצרפת צפוי להגיע השנה ל-10% והעם מצפה מהנשיא סרקוזי לזנוח את הרפורמות הכלכליות בהן הוא דוגל ולהתמקד בהחייאת הכלכלה.

שר האוצר הצרפתי אריק וורת גינה את מארגני השביתה והאשים אותם בטקטיקות של הפחדה במהלך תקופה של אי ודאות כלכלית. "שיתוק מדינה, מניעת תחבורה לעובדיםף הטרדת אנשים כשהם מודאגים וחוששים מפני העתיד היא אינה הדרך הנכונה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully