וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתב שישים קץ לעוינות בין ארה"ב לאירן?

טלי גולדשטין

29.1.2009 / 11:34

ה"גרדיאן" מדווח, כי אובמה לא בוחל באמצעים בדרך לפיוס אירן. ממשלו ניסח מכתב פיוס לעם האירני שמטרתו לסלול את הדרך למו"מ ישיר

בכירים בממשל נשיא ארצות הברית ברק אובמה ניסחו מכתב בעבור נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, שמטרתו הפשרת היחסים בין שתי המדינות, הפגת החשדות ההדדיות וסלילת דרך לשיחות ישירות, כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הבריטי ה"גרדיאן". משרד החוץ האמריקאי עבד על טיוטות המכתב מאז נבחר אובמה לנשיאות ברביעי בנובמבר. המכתב נוסח כתגובה למכתב הברכה ששלח אחמדינג'ד לאובמה ב-6 בנובמבר.

לדברי דיפלומטים, מכתבו של אובמה הוא מחווה סמלית שמטרתה לציין שינוי בעמדה העוינת שאימץ ממשל בוש כלפי אירן, שראה במדינה המוסלמית חלק מ"ציר הרשע".

לפי טיוטת המכתב, הממשל האמריקאי אינו רוצה להפיל את המשטר האיסלמי, אלא רק לראות שינוי בהתנהגותו. המכתב יהיה ממוען לעם האירני ויישלח ישירות למנהגי הרוחני האייתולה עלי חמינאי, או שיפורסם כמכתב פתוח. למרות שטון המכתב מפייס, ארה"ב קוראת לאירן לסיים את תמיכתה בטרור. המכתב מהווה חלק מהשינוי המשמעותי במדיניות ארה"ב כלפי אירן, ועתה הוא נמצא בבדיקה אצל מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון.

אתמול, הכריז אחמדינג'ד כי הוא ממתין בסבלנות כדי לראות מה תהיה עמדת ממשל אובמה כליפ מדינתו. "אם נראה שינוי אמיתי, נקבל אותו בברכה", אמר אך הוסיף כי על ארה"ב קודם כל להתנצל בפני אירן על מדיניות העבר שלה במהלך 60 השנים האחרונות. בתוך כך, אחד מעוזריו של נשיא אירן אחמדינג'ד, אמר כי אירן לא תעצור את תוכנית הגרעין שלה, למרות דרישתו של אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully