וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "ליברמן מוציא שם רע אפילו להיידר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2009 / 13:56

בפגישה עם דיפלומטים שיזם מרכז 'מוסאוא', אמר טיבי כי ליברמן מביא את הגזענות לשיאים. 'מוסאוא': ירידה בשיעור ההצבעה במגזר

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

פוליטיקאים ואנשי ציבור ערבים נפגשו בצהריים (חמישי) עם 40 חברי הסגל הדיפלומטי הזר בארץ. במפגש, שנערך ביוזמת מרכז "מוסאוא", הציגו נציגי המפלגות את עמדתם בנוגע למלחמה ברצועת עזה וקראו לקהילה הבינלאומית לפעול ביתר שאת לקדם את הסדר השלום באזור "ולשים קץ לכיבוש".

בדבריו בפני הדיפלומטים הזרים טען ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "מוציא שם רע להיידר ולה-פן (אנשי ימין קיצוני באוסטריה וצרפת) משום שהוא מביא את הגזענות לשיאים שאפילו הם לא הגיעו אליהם". לדבריו, "הגזענים האירופיים לה-פן והיידר הפנו את שנאתם למהגרים זרים, ואילו כאן בישראל מהגר מפנה את גזענותו נגד בני הארץ". ח"כ טיבי אמר לוואלה! חדשות כי מפלגתו של ליברמן צריכה להיות מכונה "המפלגה הפשיסטית היהודית - מאפיה".

מרכז "מוסאוא" שיזם את המפגש הודיע שהסגל הזר מבקש לקבל מידע ממנהיגי הציבור הערבי לקראת הבחירות. המרכז הציג בפני הסגל הזר את מצב הציבור הערבי. בנוסף, הוצגו נתונים על מגמות ההצבעה בציבור הערבי ועל עמדות הציבור בנושאים מדיניים. מלבד ח"כ טיבי, נכחו בבמפגש גם יו"ר רע"מ-תע"ל, ח"כ איברהים צרצור, והמועמדת לרשימת חד"ש, עאידה תומא-סלימאן.

במפגש הוצגו נתונים שמצביעים על מגמה מתמשכת של ירידה בשיעורי ההצבעה בחברה הערבית ועל ירידה מתמדת בתמיכה במפלגות הציוניות. מפלגת העבודה, שזכתה בכ-16% מקולות האזרחים הערבים בבחירות 2006 תאבד, על פי הנתונים, אלפי קולות לטובת המפלגות הערביות.

לפי הנתונים, קיים תסכול רב מהמלחמה בעזה וממינויו של אהוד ברק ליו"ר המפלגה. סיבה נוספת לירידה בתמיכה במפלגת העבודה היא הצבתה של ח"כ נדיה חילו במקום בלתי ריאלי והצבת השר ראלב מג'אדלה וח"כ שכיב שנאן במקומות 15 ו-16, שלפי הסקרים האחרונים נמצאים מחוץ לכנסת.

ממרכז "מוסאוא" נמסר כי "קיימים גורמים בימין הפשיסטי שמנצלים את הבלבול במרכז ובשמאל היהודי-ציוני כדי לגרום להתנגשות אזרחית אלימה בין יהודים וערבים, במיוחד ביישובים המעורבים. הם מבקשים לסבך עוד יותר את הסכסוך האזורי על ידי הגברת המתח הפנימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully