וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: אלפי אזרחים לכודים תחת אש

טלי גולדשטין

29.1.2009 / 10:53

הצלב האדום והאו"ם מאשימים את הצבא ואת המורדים במניעת פינוי אזרחים מאזורי הלחימה. שר ההגנה: "ארגוני הסיוע מגזימים בהערכותיהם"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק. קריינות: ענת ברק)

כוחות האו"ם המוצבים בסרי לנקה דיווחו היום (חמישי) כי אחת מהשיירות שלהם פינתה מאות אזרחים שנפצעו בלחימה בין כוחות הצבא למורדים הטמילים. דובר האו"ם מסר כי הפצועים, בהם 50 ילדים, נלקחו לבית חולים בוואווניה. מוקדם יותר, שר ההגנה של סרי לנקה גוטבאיה רג'פאקסה הכחיש כי הלחימה בצפון המדינה הובילה למשבר הומניטרי באזור.

הממשלה מכחישה

אתמול, אמר רג'פאקסה לרשת BBC כי מדיניות ממשלת סרי לנקה היא "אפס" נפגעים מקרב האוכלוסייה האזרחית. עם זאת, ארגון הצלב האדום סבור כי מאות אזרחים נהרגו עד כה ומאות אלפים נוספים לכודים באזורים הלחימה. רג'פאקסה אמר כי האו"ם והצלב האדום טועים בהערכתם את המצב בצפון. "איני אומר שהם משקרים, אך הם מגזימים", אמר. בנוסף, פסל השר אפשרות של הפסקת אש למטרות הומניטאריות ואמר כי צעד מסוג זה יאפשר למורדים להתארגן מחדש. "מטרת המתקפה היא לחסל את המורדים כליל", הוסיף.

לדברי צבא סרי לנקה, הלחימה נמצאת עתה בשלב האחרון של הדיפת המורדים. כוחות הצבא נעים צפונה מהעיר הכבושה מולייטיבו ומנסים לאבטח את אזור החוף הצפון מזרחי על מנת לכתר את המורדים. לטענת הצבא, צפון המדינה כולו יהיה נקי ממורדים בתוך כמה שבועות.

הצלב האדום העריך כי מאות אזרחים נהרגו ורבע מיליון לכודים תחת אש צולבת. הצלב האדום מבסס את נתוניו לפי נתוני צוותי בתי החולים. הארגון קרא לכוחות הצבא ולמורדים לאפשר גישה מיידית וחופשית לאזורי הלחימה כדי לאפשר כניסה של צוותי סיוע. עם זאת, הממשלה טוענת כי המורדים הם אלה שמונעים את פינוי האזרחים. היא מאשימה את המורדים בהפצצות והרג אזרחים וטוענת כי הצלב האדום "תמים או מתעלם במכוון" כשהוא מפנה אצבע מאשימה לעבר הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully