וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עננים של חלב

שאול רובין

29.1.2009 / 10:01

קניתם מכונת אספרסו ביתית? מברוק. הגיע הזמן ללמוד איך להקציף חלב כמו שצריך

השקעתם במכונת קפה ביתית, מגיע לכם מזל טוב, רציתם להכין קפוצ'ינו ביתי אבל שרפתם חלב בפינג'ן, חיממתם אותו במיקרו אבל הוא יצא פושר, עקבתם אחרי הבריסטה של הקפה השכונתי שלכם ולא הצלחתם להבין לעזאזל מה הוא עושה, אם נואשתם והמשכתם למזוג חלב קר לתוך האספרסו, בשביל זה אנחנו כאן. הקצפת החלב עבור הכנת קפוצ'ינו דורשת מיומנות לא קטנה. במידה ורכשתם מכונת אספרסו, מגיע לכם להתפנק עם קפוצ'ינו מעשה ידיכם.

במה יש להצטייד על מנת להקציף את החלב לקפוצ'ינו?

יש לרכוש קנקן הקצפה, רק קנקן העשוי מנירוסטה יכול להתאים ואפשר לרכוש אותו בחנויות המתמחות בכך. רצוי שהחלב בו משתמשים יהיה לפחות בעל שני אחוזי שומן אם לא יותר. ככל שהחלב עשיר יותר, המרקם שלו בקפה יהיה סמיך יותר.

מה סדר הפעולות הנכון כדי להקציף חלב?

יש למלא כמחצית קנקן הנירוסטה בחלב קר. הסיבה שלא ממלאים את הקנקן עד תומו היא כדי להשאיר מקום לקצף. אין להשתמש בחלב שהקצפתם וחומם בשנית. לפני שמתחילים את תהליך ההקצפה יש להמתין מספר שניות. לאחר שלוחצים על המתג המפעיל את אדי הקיטור, ישנן מספר שניות בהם המים יוצאים, וצריך לחכות על מנת שהמים לא יתערבבו בחלב. לאחר יש להכניס את הידית הקיטור לכלי החלב.

למה צריך לתת תשומת לב בזמן הקצפת החלב?

במהלך השניות הראשונות של ההקצפה נוצר רוב הקצף. דווקא קצף קטיפתי בעל בועות קטנות מהווה קצף יציב וסמיך יותר. שימו לב שאין להרתיח את החלב. הטמפ' המקסימלית המומלצת הינה 75 מעלות מעבר לכך החלב יאבד מטעמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

היכן יש למקם את סטימר הקיטור (הזרבובית)?

יש להקפיד שהסטימר יהיה תמיד בתוך החלב ולא בתוך הקצף, כלומר שיגיע כמעט עד לתחתית הכלי. ככל שהחלב מתחמם הניעו את הקנקן בתנועות סיבוביות למעלה ולמטה.

כיצד מסיימים את פעולת ההקצפה?

יש לכבות את המתג של אדי הקיטור, ולנקות את הסטימר במטלית לחה. אם יש בחלב בועות אוויר גדולות מידי, ניתן לחבוט בקנקן קלות על השולחן על מנת לצמצם את האוויר הכלוא בתוכן. לאחר שסיימתם להקציף את החלב, הכינו את האספרסו ומזגו את החלב כך שיתערבב קלות עם האספרסו המוזהב. למקפידים, מבנה הקפוצ'ינו כולל מנת אספרסו אחת, ושאר הספל מתחלק מחצית חלב חם ומחצית חלב מוקצף.

שאול רובין הוא מנכ"ל רשת אמיגו, המתמחה בקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully