וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף בדרום רצועת עזה

יהושע בריינר ופנחס וולף

29.1.2009 / 0:40

מטוסי קרב הפציצו אתר לייצור אמצעי לחימה באזור רפיח. שרת החוץ לבני: "נגמרה התקופה שבה עוברים לסדר היום על ירי"

חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) בדרום רצועת עזה. התקיפה נעשתה בעקבות ירי רקטת הקסאם אמש לעבר המועצה האזורית אשכול. מטוסי חיל האוויר הפציצו אתר לייצור אמצעי לחימה באזור רפיח. הפלסטינים דיווחו כי לא היו נפגעים מתקיפת חיל האוויר.

במערכת הביטחון אומרים כי הכוונה היא ליצור "תג מחיר" על כל התקפה מצד חמאס. "אנו רואים בחמאס כאחראי על כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל. המטרה שלנו היא ליצור מציאות אחרת בדרום וכך ייעשה. צה"ל יגיב באופן חריף על כל ניסיון פגיעה באזרחים".

שרת החוץ ציפי לבני אמרה מוקדם יותר כי "גם אם מדובר בירי רקטות קסאם לעבר שטח פתוח, ישראל תגיב. נגמרה התקופה שבה עוברים לסדר היום על ירי. ישראל תגיב על כל ירי וגם על הירי הזה". הרקטה נפלה בשטח פתוח, וטרם אותרו שרידיה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אתמול היום נשמעו עוד שלוש אזעקות "צבע אדום" באזור המועצה, אך הן התבררו כאזעקות שווא.

שלשום בלילה תקפו מטוסי חיל האוויר מספר מנהרות להברחת נשק של חמאס באזור ציר פילדלפי שבדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במנהרות וכי כל מטוסינו חזרו בשלום לבסיסם. בשעות הבוקר נורתה רקטה למערב הנגב ונפלה בשטח פתוח, איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

התקיפה באה בתגובה פיצוץ המטען אתמול באזור כיסופים, שגרם להריגת גשש צה"ל ולפציעתם של שלושה חיילים, אחד מהם באורח קשה. גורמים פלסטינים דיווחו כי במהלך הלילה מאות תושבי רפיח ברחו בבהלה מבתיהם.

שר הביטחון אהוד ברק הודיע כי החליט לבטל את נסיעתו לארה"ב, עקב האירועים הביטחוניים בדרום. ברק אמור היה להיפגש עם שר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס ועם בכירים נוספים בממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully