וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פגע במעורב בפיגוע בכיסופים

ניר יהב, יהושע בריינר ורמי שני

29.1.2009 / 12:21

חיל האוויר תקף רכב בו נסע חבר החולייה שביצעה את הפיגוע בכיסופים, בו נהרג גשש צה"ל. הפלסטינים: 8 נפצעו בתקיפה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

חיל האוויר תקף הבוקר (חמישי) יעדים בדרום רצועת עזה בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל. בתקיפה נהרג ככל הנראה מחמאד עודה חמדאן סמירי, תושב חאן יונס שהיה מעורב בפיגוע התופת השבוע בכיסופים, בו נהרג חייל צה"ל ועוד שלושה נפצעו. לדברי מקורות פלסטינים, חיל האוויר תקף אופנוע בחאן יונס, ובתקיפה נפצעו שמונה פלסטינים, רובם ילדים.

סמירי (25) היה גם חבר בחוליה שעמדה מאחורי מטען החבלה בכיסופים במרס 2008, אז נהרג גשש צה"ל ולוחם גבעתי לירן בנאי מאשקלון. סמירי היה בעברו חבר בזרוע הצבאית של חמאס, שם קיבל את הכשרתו הצבאית, אך לפני כשנה פרש והצטרף לאחד מארגוני הג'יהאד העולמי הפועלים ברצועה. חיסולו התאפשר הודות לפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ.

הבוקר שוגרה רקטת קסאם לעבר שער הנגב. הרקטה נפלה ככל הנראה בשטח פתוח. לא היו נפגעים. אמש התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

על אף ירי הרקטות הלילה והבוקר אל עבר יישובי מערב הנגב, מעברי הגבול בין ישראל לרצועה נותרו פתוחים. היום (חמישי) יעברו לעזה 199 משאיות דרך מעבר כרם שלום וכן במעבר קרני. בין היתר צפויים לעבור היום תרומות מארגון אונר"א וכן ציוד הומניטרי שנתרם על ידי טורקיה וירדן.

גם אמש תקף חיל האוויר סמוך לחצות בדרום רצועת עזה. מטוסי חיל האוויר הפציצו אתר לייצור אמצעי לחימה באזור רפיח. הפלסטינים דיווחו כי לא היו נפגעים מתקיפת חיל האוויר.

במערכת הביטחון אומרים כי הכוונה היא ליצור "תג מחיר" על כל התקפה מצד חמאס. "אנו רואים בחמאס כאחראי על כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל. המטרה שלנו היא ליצור מציאות אחרת בדרום וכך ייעשה. צה"ל יגיב באופן חריף על כל ניסיון פגיעה באזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully