וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות: נאסד"ק הוסיף 3.6%

ניר צליק

28.1.2009 / 23:04

על רקע הציפייה לתכנית הכלכלית של אובמה למגזר הבנקאות, טיפס מדד דאו ג’ונס ב-2.5%. S&P 500 עלה ב-3.4%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים בציפייה לתוכנית הכלכלית למגזר הבנקאות של ברק אובמה ולהצבעה שתתקיים בסנאט. על פי הערכות, הממשל ירכוש נכסים רעילים ובלתי נזילים שמצויים בידי הבנקים.

דאו ג’ונס טיפס ב-2.5% ל-8,375 נקודות, נאסד"ק הוסיף 3.6% ל-1,558 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-3.4% ל-874 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.13% ל-2.649%.

בגזרת המקרו, בית הנבחרים האמריקאי צפוי לאשר היום את תוכנית התמריצים של הנשיא ברק אובמה בשווי 816 מיליארד דולר, אשר נועדה להוציא את כלכלת ארה"ב ממיתון באמצעות שילוב בין הקלות מס והשקעות ממשלתיות של 604 מיליארד דולר. אם תאושר תוכנית התמריצים בבית הנבחרים היא תעלה להצבעה בסנאט, שם היא צפויה להיתקל בקשיים.

הבנק הפדרלי הותיר היום כצפוי את הריבית בארה"ב ללא שינוי, בטווח של 0%-0.25%, ושב והעריך כי יאלץ להשאיר את הריבית ברמה נמוכה למשך זמן, וכי יעשה שימוש בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לתמוך בכלכלה האמריקאית. הבנק הפדרלי ציין בהחלטתו כי הכלכלה האמריקאית ממשיכה להיחלש, אולם דבק בתחזיתו כי צפויה התאוששות במחצית השנייה של השנה. הבנק המרכזי ציין עוד כי הוא נכון לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות ארוכות לפי הצורך, אולם לא הודיע כי רכישה של אג"ח אלה לעת עתה.

בענף הבנקאות, ולס פארגו, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, דיווח על הפסד רבעוני ראשון מאז 2001. הבנק הודיע כי אין בכוונתו לבקש סיוע ממשלתי נוסף בגין הרכישה. ולס פארגו עבר להפסד בסך 2.55 מיליארד דולר, לעומת רווח בסך 1.36 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. לפי הדו"ח, ואקוביה רשם הפסד בסך 11.2 מיליארד דולר. ולס פארגו ירש, עם רכישת ואקוביה, משכנתאות וחובות כרטיסי אשראי שהחזרם מוטל בספק בסך 12.7 מיליארד דולר.

מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, ביניהן סיטי וג’יי.פי מורגן מזנקות במסחר בוול סטריט בעקבות דיווח כי תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (FDIC) בארה"ב עשוי לנהל את הבנק הממשלתי שממשל הנשיא ברק אובמה צפוי להקים כדי לרכוש נכסים בעייתיים מבנקים בניסיון להקל על משבר האשראי.

הכנסות SAP צמחו ב-14%

בחברות האמריקאיות, ההאטה הכלכלית מוסיפה לפגוע, כאשר הצרות מגיעות גם אל הקמעוניות המוזלות: טארגט האמריקאית הודיעה כי תקצץ 600 משרות במטה החברה, וכי לא תמלא 400 משרות נוספות כדי להתמודד עם ההאטה במכירותיה - זאת בעקבות המיתון בארה"ב. בנוסף, טארגט תסגור מרכז הפצה המעסיק 500 עובדים ותקפיא את העלאות השכר לעובדים הבכירים בחברה. טארגט, המעסיקה כ-350 אלף עובדים, דיווחה בחודש נובמבר על רבעון חמישי ברציפות של ירידה ברווחיה, ובחודשים האחרונים מכירותיה היו קטנות מהצפוי.

בענף ההיי-טק, לעומת זאת, ההאטה לא פגעה ב-SAP בינתיים. ענקית התוכנות העסקיות דיווחה על גידול של 12.4% ברווח הנקי שלה ברבעון הרביעי ל-850 מיליון יורו - מעל לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה צמחו ב-14% והסתכמו ב-8.46 מיליארד יורו, בהתאם לתחזיות. עם זאת, החברה הודיעה כי אין בכוונתה לפרסם תחזיות עבור מכירות תוכנה והכנסות עבור 2009, בשל התנאים הקשים בשוק. כמו-כן הודיעה החברה על הרחבת הקיצוצים בעלויות, ועל פיטורים של כ-3,500 עובדים.

יצרנית החומרה סאן מיקרוסיסטמס דיווחה על תוצאות רבעוניות שעלו על ציפיות האנליסטים לאחר שקיצצה משרות בחברה כדי להתמודד עם המיתון העולמי: החברה רשמה הפסד של 209 מיליון דולר ברבעון השני של שנת הכספים של החברה, או הפסד של 28 סנט למניה, לעומת רווח של 260 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. ללא חישוב עלויות ארגון מחדש בחברה רשמה סאן רווח של 15 סנט למניה ברבעון השני של שנת הכספים של החברה, אשר הסתיים ב-31 בדצמבר. אנליסטים ציפו לרווח של 9 סנט למניה, לפי בלומברג. הכנסות החברה הסתכמו ב-3.22 מיליארד דולר, ועלו על תחזיות האנליסטים להכנסות של 3.15 מיליארד דולר.

ענקית התרופות השווייצית נוברטיס - שזרוע התרופות הגנריות שלה, סנדוז, מתחרה בטבע הישראלית - רשמה עלייה של 62% ברווחיה ברבעון הרביעי, אך החמיצה את תחזיות האנליסטים. רווחי נוברטיס הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, או רווח של 68 סנט למניה. הכנסות החברה נותרו כמעט ללא שינוי.

במניות הישראליות, במכתב ששיגרה הנהלת נאסד"ק לחברת הביוטכנולוגיה XTL (סימול XTLB), הודיעה הבורסה כי תשהה את המסחר במניית החברה החל מ-5 בפברואר 2009, על רקע מה שמגדירים כהפיכתה של החברה ל"שלד בורסאי שלא עומד עוד בדרישות ההון של בעלי המניות".

תרו קיבלה אישור סופי של ה-FDA לטבליות למוטריג'ין (Lamotrigine) במינון 25, 150, 100, ו-200 מ"ג, בהמשך לאישור המותנה שהתקבל במרץ 2008. למוטריג'ין הינו תרופה החייבת במירשם רופא ומיועדת לטיפול בהתקפים הנגרמים כתוצאה ממחלת הנפילה. טבליות הלמוטריג'ין הן הגירסה הגנרית לטבליות Lamictal, במינון זהה, מתוצרת גלקסו-סמית'-קליין. מקורות בשוק מעריכים כי היקף המכירות השנתי של התרופה מסתכם בלמעלה מ-2 מיליארד דולר.

פריגו, חברת התרופות, תחלק דיווידנד של 5.5 סנטים למחזיקי המניה בתום יום המסחר ב-27 בפברואר. הדיווידנד יחולק ב-17 למארס.

בסקירה שפירסמה מגדל שוקי הון לגבי סרגון, חוזים במגדל כי החברה תרשום הכנסות של 58.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בדו"חות הרבעון שיתפרסמו ביום רביעי הבא. החברה עצמה חזתה כי הכנסותיה יעמדו על 56-60 מיליון דולר. הרווח למניה ברבעון צפוי לעמוד על 11 סנט, והרווח השנתי למניה צפוי לעמוד על 48 סנט.

טי.טי.איי טלקום, שמתמחה בפיתוח מערכות תומכות תפעול (OSS) מבוססות תוכנה לספקיות של שירותי תקשורת ברחבי העולם, החלה בחקירה פנימית של חשד כי מוטי ליפשס, מנהל יחידה עסקית מקומית ובנו של מנכ"ל ויו"ר החברה, מאיר ליפשס, קיבל עמלות לא תקינות בהקשר לרכישת חברת טלסנס לפני כשנה תמורת 2.7 מיליון דולר.

בין המניות הישראליות הנוספות שמעוררות עניין במסחר ניתן למנות את יצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר, את ספקית תוכנות הבילינג אמדוקס, את חברת התרופות הגנריות טבע, את יצרנית המסופים לסליקה וריפון ואת יצרנית השבבים למוצרי אלקטרוניקה צורן. מלאנוקס תפרסם את דו"חות הרבעון לאחר תום המסחר הלילה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully