וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביזון: "אין לקבוע שמטרות המבצע בעזה הושגו"

יהושע בריינר

28.1.2009 / 19:41

חברה ועדת וינוגרד לא התרשמה מהישגי מבצע עופרת יצוקה ברצועה: "ישראל לא יצאה מהמבצע עם מטרות ברורות"

"התמונה בעזה בסופו של דבר דומה בצורה מטרידה למלחמת לבנון השנייה", כך אמרה הערב (רביעי) פרופ' רות גביזון, ששימשה כחברה וינוגרד לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה. וינוגרד, שנשאה דברים בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, הוסיפה כי "מדינת ישראל לא יצאה מהמבצע עם מטרה ברורה ולכן אי אפשר לקבוע בוודאות שהמטרות הושגו".

גביזון גם התייחסה למאמצים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ואמרה כי" אנחנו סוחבים את העניין של גלעד שליט כבר שלוש שנים, כאילו אין לנו מנוף, כאילו לצד היחיד שיש מנוף זה חמאס". לדבריה, "ישראל עם כל הכוח שלה לא יודעת למנף את מה שיש לה לתת או לא לתת כדי להחזיר את החייל הזה".

בכנס נשא דברים חבר נוסף בוועדה, האלוף במילואים מנחם עינן. "כדאי לומר כל הכבוד לדרג המדיני ולדרג הצבאי בעקבות כך שפעלו בתאום מלא במבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה",אמר עינן. הוא הוסיף כי " תוצאות המערכה הם בכל זאת טובות ומוצדקות. בסיכומו של דבר. צה"ל ביצע את החלטות הדרג המדיני והוא השיג את יעדיו מבחינה זאת".

עם זאת, עינן גם מתח ביקורת על החברה הישראלית, שלדבריו, "אינה רוצה לשלם מחירים להשגת מטרות ויעדים כפי שהיה בעבר". עינן הוסיף כי "היתה פה זליגה של התופעה מהחברה לדרג המדיני וגם הדרג הצבאי השתעבד לתפיסה הזו".

גם יושב ראש הוועדה, השופט בדימוס אליהו וינוגרד, נשא דברים בכנס ואמר כי "צה"ל יישם את הלקחים ממלחמת לבנון השנייה בכל הקשור לאבטחת המידע". וינגרד הוסיף כי "השיפור חל לא רק בקרב החיילים אלא גם בקרב המגישים והכתבים שהפנימו את לקחי מלחמת לבנון ולא היתה תחרות על סקופים". לדבריו, "בלחימה בעזה חלה ירידה במספר ההדלפות על ידי קצינים בכירים, בניגוד גמור למלחמת לבנון השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully