וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל: "פתיחת המעברים - תנאי להפסקת אש"

פנחס וולף

28.1.2009 / 17:20

השליח המיוחד של ארה"ב במזרח התיכון נועד עם ראש הממשלה אולמרט וקרא להסרת המצור מעל עזה. אולמרט: "נפתח המעברים רק תמורת שליט"

צילום: רויטרס, עריכה: נעמה דרור

שליחו של הנשיא אובמה למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, אמר הערב (רביעי) כי "הפסקת אש ארוכת טווח בעזה חייבת להישען על הפסקת הברחות הנשק לרצועה, על הפסקה של מעשי האיבה ועל פתיחת המעברים כפי שנקבע בהסכם 2005".

בסיום פגישתו עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמר מיטשל כי "יש חשיבות עליונה לביסוסה של הפסקת האש". הוא הוסיף כי הנשיא אובמה מסר לאולמרט כי "ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל ולזכותה להגן על עצמה ודבקה בפתרון הסכסוך על בסיס של שתי מדינות".

אולמרט אמר לשליח האמריקאי כי פתיחת המעברים תהיה כרוכה בפתרון סוגיית שליט וכי ישראל תגיב על כל הפרה של הפסקת האש, ובכלל זה על המשך ההתעצמות של חמאס.

מיטשל נועד גם עם שרת החוץ ציפי לבני שקראה להמשיך את המלחמה בטרור. לדבריה, "רק אסטרטגיה דואלית של קידום תהליך מדיני לצד לחימה בטרור תצליח". לבני הוסיפה כי "ישראל וארה"ב יכולות וצריכות לתרגם את האינטרסים המשותפים שלהן לתוכנית פעולה משותפת שתחזק את הגורמים המתונים באזור ותפגע בגורמים הקיצוניים שפעילים באזור שלנו – דוגמת אירן וחמאס".

מוקדם יותר נועד מיטשל עם נשיא המדינה שמעון פרס. השניים דנו על המאמצים לחידוש תהליך השלום בין ישראל לרשות הפלסטינית. פרס אמר בתום הפגישה כי "אין סתירה בין עמדת ישראל לעמדה של ארה"ב – שנינו סבורים שיש להגיע לשלום ולהילחם בטרור ובראשו חמאס ואירן".

אתמול קיים מיטשל פגישות עם שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט ועם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, אותן הגדיר דובר משרד החוץ האמריקאי כ"פגישות פורות". מחר בצהריים צפוי מיטשל להיפגש ברמאללה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ביום שבת הוא צפוי לבקר בירדן, ובראשון בסעודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully