וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיה"א: "נדרש מאמץ עולמי נגד ההברחות"

יהושע בריינר

28.1.2009 / 17:11

האלוף עידו נחושתן אמר בכנס בהרצליה כי "הנשק שעובר במנהרות לרצועת עזה עושה דרך ארוכה מאוד והעולם צריך לטפל בו"

"אני חושב שההתמקדות במנהרות היא ראייה מצומצמת של נושא ההברחות", אמר היום (רביעי) מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, בדברים שנשא בכנס החלל הרביעי על שם אילן רמון, שנערך במכון פישר למחקר אסטרטגי בהרצליה. "לרפיח המצרית אין תעשיית נשק מפותחת ואין שם מעיין של אמצעי לחימה, ברור שהנשק שעובר דרך המנהרות עושה דרך ארוכה מאוד".

לדברי נחושתן, "בעקבות המבצע ראינו לראשונה דו שיח בדרגים הגבוהים ביותר בעולם בנושא ההברחות. היום מובן לעולם כולו כמה קל לערער יציבות של אזור מסוים בעזרת נשק שהוא קל מאוד להברחה ויש לו משמעותיות קטלניות, ועצם העיסוק בנושא בזירה הגלובלית הוא הדבר החשוב".

נחושתן הוסיף ואמר כי "האמנות של חיזבאללה וחמאס היא ללכת על הסף ובכל פעם לנסות לבחון את הגבולות ולשחוק עוד מעט את האוכלוסיה הישראלית. שלא תהיה טעות, אין אנשים טיפשים בצד השני. הם אנשים חושבים, מחושבים ויודעים טוב מאוד מה הם עושים".

בעניין הגרעין האירני, אמר נחושתן כי "יש הרבה תסכול מאי ההצלחה של הארגונים השונים של העולם המערבי לעצור את התגרענותה של אירן, בהם הסוכנות הבינלאומית אנרגיה אטומית והאו"ם, וכן מהמאמצים הדיפלומטיים שלא מצליחים לעצור את המגמה. זו מגמה משמעותית, שמאיימת על יציבות ושלום העולם ותשפיע על מדינת ישראל". מחושתן הדגיש כי "לאירן יש אג'נדה ברורה לגבינו שהיא לא טורחת להסתיר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully