וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס למיטשל: "אין לנו סתירה עם עמדת ארה"ב"

פנחס וולף

28.1.2009 / 16:26

נשיא המדינה נועד עם השליח המיוחד ג'ורג' מיטשל ואמר כי בירושלים ובוושינגטון מסכימים כי "יש להילחם בטרור בראשות חמאס ואירן"

"אין סתירה בין עמדת ישראל לעמדה של ארה"ב – שנינו סבורים שיש להגיע לשלום ולהילחם בטרור ובראשו חמאס ואירן", כך אמר היום (רביעי) נשיא המדינה שמעון פרס בתום פגישה עם שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. הנשיא פנה אל הסנאטור בתחילת הפגישה ואמר "אני שמח לקבל כאן חבר ותיק ואדם שביכולתו לעשות שלום ולקבל החלטות נכונות. אני בטוח שמיטשל יכול לתרום לתהליך השלום".

פרס הוסיף ואמר כי "אומרים שארה"ב והממשל החדש ילחצו על ישראל, אבל בעצם אנו הם אלה שנלחץ על ארה"ב לסייע לנו להביא שלום ולהילחם בטרור. אני בטוח שנעבוד יחד תוך שיתוף פעולה להצלחת המשימות הללו". לדבריו, "ישראל לא תרשה לחמאס להרוס סיכויי השלום ותפעל לאסוף את הרצון הטוב שנוצר בין כל הצדדים להגיע לסיום המו"מ עם הפלסטינים".

מוקדם יותר נועד מיטשל עם נשיא מצרים חוסני מובארק וקרא להאריך את הפסקת האש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. במסיבת עיתונאים שקיים לאחר פגישתו עם נשיא מצרים חוסני מובארק בקהיר, אמר מיטשל כי הוא רואה "חשיבות רבה" בהארכת הפסקת האש ברצועת עזה ובחיזוקה.

אתמול קיים מיטשל פגישות עם שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט ועם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, אותן הגדיר דובר משרד החוץ האמריקאי כ"פגישות פורות". מחר בצהריים צפוי מיטשל להיפגש ברמאללה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ביום שבת הוא צפוי לבקר בירדן, ובראשון בסעודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully