וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ישראל בדרך להשגת שקט בדרום"

פנחס וולף

28.1.2009 / 15:12

יום לאחר הפיגוע במחסום כיסופים ותקיפות חיל האוויר ברצועה, העריך שר הביטחון כי "מדובר בתקופת מעבר ממבצע לרגיעה, בה חמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה"

"יכול להיות שיהיה עוד אירוע אחד או שניים אבל אנחנו בדרך להשגת השקט בדרום", כך אמר היום (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק ב"יום הדמוקרטיה" במרכז הבינתחומי הרצליה. "ביטלתי את נסיעתי לארצות הברית כדי לעמוד מקרוב אחרי ההתפתחויות. צה"ל עומד ערוך ומוכן לכל ההתפתחויות".

"זו תקופת מעבר ממבצע לרגיעה", הסביר ברק. "צה"ל פעל הלילה נגד מנהרות, כחלק מתגובה על האירוע ליד הגדר שבו נהרג הגשש אתמול. אנחנו נמשיך בפעולה, למרות שהפעולה בוצעה על ידי גורם קיקיוני שלא קשור לחמאס, אבל חמאס אחראי לכל מה שקורה בעזה".

ברק התייחס לתוצאות הלחימה בדרום, ואמר כי "בעקבות מבצע 'עופרת יצוקה' ההרתעה התחזקה באופן משמעותי מאוד. החמאס ספג מכה והוא הופתע כמה פעמים. המדינה צריכה להגיע למסקנה שהצעירים ששירתו בצה"ל יקבלו העדפה כלכלית ובתנאי קבלה ולאפשר לחיילים להגיע לאקדמיה בצורה קלה וישירה".

שר הביטחון התייחס גם לסוגיית שחרור גלעד שליט, אך לא חשף כל מידע חדש בנושא. "יש דבר אחד שלא הושג עדיין – זה גלעד שליט", אמר. "אנחנו מחויבים להחזיר אותו. אני רואה בזה חובה מוסרית ופיקודית שלנו. עוסקים בזה טובי המוחות של מדינת ישראל כל יום. אני לא יכול לפרט, אבל להערכתי המבצע הזה הביא אותנו להאצת התהליך להבאת גלעד שליט. גם המבצע והישגיו לא יחסכו את התוצאות הקשות מאוד שנצטרך לקבל, ואני אהיה מוכן לקבל אותם. כל מעשה הוא ראוי כדי להביא את גלעד הביתה".

בנוגע לפיתרון המדיני במזרח התיכון, אמר ברק כי "בסופו של דבר הרוב מבינים שאם תהיה רק ישות אחת בין הים לירדן, היא תהיה בהכרח או לא ציונית או לא דמוקרטית. ולכן אנחנו רוצים, מחפשים, מוכנים לקחת סיכונים כדי להגיע לפתרון שתי מדינות לשני עמים". לדבריו, "המזרח התיכון זה סביבה קשה שלא תהיה הזדמנות שניה למי שלא יכולים להגן על עצמם. אנחנו חייבים להבין שנוכל להגיע להסדרים רק מעמדה של כוח וביטחון עצמי. רק כשהצד השני ישתכנע שאי אפשר להביס את ישראל בטרור. רק כשהצד השני ישתכנע שישראל עומדת חזקה ויד אחת עושה הכל כדי להגיע לשלום ויד שניה קרובה על ההדק ומוכנה ללחוץ מתי שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully