וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור מנסה להתפייס: "לא להכחשת השואה"

טלי גולדשטין

28.1.2009 / 15:43

לאחר שטיהר את שמו של הבישוף מכחיש השואה שגורש מהכנסייה , אמר בנדיקטוס ה-16 כי "קיימת סולידריות מלאה עם היהודים"

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הביע היום (רביעי) את "הסולידריות המלאה והבלתי מעורערת" שלו עם היהודים והרחיק עצמו מהבישוף מכחיש השואה ריצ'ארד וויליאמסון לדבריו, "השואה צריכה להוות תמרור אזהרה לכולם פן נשכח, נכחיש או נפחית במשמעות האירוע". בשבוע שעבר, טיהר האפיפיור את שמו של הבישוף שגורש מהכנסייה לפני כ-20 שנה בשל הטענה כי לא הוסמך לתפקיד בסמכות הוותיקן. יחד עם וויליאמסון טוהרו שמותיהם של שלושה בישופים נוספים.

הבישוף מכחיש השואה טען מספר פעמים כי הנאצים לא השתמשו בתאי גזים. "אני מאמין שלא היו תאי גזים", אמר וויליאמסון בראיון שהעניק לתחנת טלוויזיה בשבדיה. הוא הוסיף, כי הוא מאמין ש"רק" 300 אלף יהודים הושמדו על ידי הנאצים ולא שישה מיליון.

ארגונים ומנהיגים יהודים, בהם גם ניצולי שואה, הזהירו בתגובה שהחזרת הבישוף לכנסייה תהווה מהלומה משמעותית לדיאלוג בין הנצרות ליהדות שנערך זה 25 שנה. הרב הראשי של רומא אף אמר, כי טיהור שמו של וויליאמסון יפתח מחדש פצע עמוק מאוד.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 מתכנן לבקר בישראל בחודש מאי, לדברי משרד החוץ, ביקורו של האפיפיור בישראל לא מוטל בספק, ולהחלטתו השנויה במחלוקת אין קשר ליחסים בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully