וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביה"ס של אונר"א שימש מחסן נשק של חמאס"

רועי כ"ץ

28.1.2009 / 15:06

תת אלוף במיל' צביקה פוגל, אחד ממתכנני המבצע בעזה, הטיל ספק במספר ההרוגים בעזה: "המספר לא יותר גבוה מ-800". על גלעד שליט: "שחרורו לא הוגדר במטרות המבצע"

מערכת וואלה!

"מה שגרם לפיצוץ הגדול בבית הספר של אונר"א ברצועת עזה היתה תחמושת של חמאס. פצצת מרגמה בודדת לא הורגת 45 אנשים", כך אמר היום (רביעי) בראיון בוואלה! LIVE תת-אלוף (מיל') צביקה פוגל, שלקח חלק מרכזי במבצע "עופרת יצוקה". על השאלה האם בית הספר של אונר"א היה ממלוכד, ענה "לא חשוב אם כן או לא. ברגע שיש בו לוחמי חמאס, מה מצפים מאיתנו לעשות?".

פוגל הוסיף כי "במאות מקרים חיכינו לוודא סופית שמטרה שנתקפת נתקפת בשל היותה מחסן תחמושת ולא גן ילדים". לדבריו, "יחד עם זה, אני מציב סימן שלאה על כל סיפור הילדים. אותה פצצת מרגמה בבית הספר של אונר"א – התנצלנו כי קשה לנו לראות ילדים. אבל האויב השתמש בשיטת פעולה זו. חמאס אמר שיגרור את צה"ל לשטח הבנוי ובחסות האוכלוסייה יילחם בו".

"נושא שליט לא הופיע במטרות הלחימה"

פוגל התייחס גם לחייל החטוף גלעד שליט ואמר כי "נושא שליט לא הופיע במטרות הלחימה בשום מקום". לדבריו, "הנושא לא הופיע במטרות, אם כי כל מג"ד ומח"ט פנטז שבשכונה אליה הוא נכנס יימצאו גלעד שליט ושוביו. לאכזבתנו, הוא לא נמצא. אני מהמר שהוא ישן קומה מעל מוחמד דף או איסמעיל הניה". על השאלה האם היה פחד ששליט ייפגע מאש צה"ל, השיב כי "היו מטרות שהוגדרו כמנועות לתקיפה, אבל אני לא יודע אם זה קשור לעניינו".

כשנשאל על מספר ההרוגים הגדול בעזה, השיב פוגל כי "אנחנו לא צריכים להתנצל על זה שהצלחנו לסיים את המלחמה עם 13 הרוגים ישראלים והצד השני עם מספר מאות". לדבריו, "אנחנו צבא חזק ויותר טוב, ודאגנו מראש לעשות את הפעולות הנכונות, שייכנסו לעזה כמה שפחות חיילים".

פוגל העלה סימני שאלה לגבי סיבת מותם של האזרחים הרבים במהלך המבצע. "ברצועת עזה יש 1.8 מיליון תושבים. 20 מתים מוות טבעי ביום. נותר מספר בין 600-800", אמר והדגיש כי "רובם אוחזים בנשק או מסייעים ללחימה. מי שרץ עם מפתחות למחסן בו נמצאים הגראדים והמטענים ועוזר לחמאס, הוא לא ילד בן 17 אלא תומך לחימה. מצפוני חף, אנחנו לא רוצחים".

בנוגע להאשמות כי צה"ל השתמש בפצצות זרחן אסורות, אמר פוגל כי "כל סיפור הזרחן מצטרף לכל שאר הסיפורים האחרים. הזרחן משמש לסימון, לעשן ולשריפה כדי להוציא אנשים מפרדס או מנהרה. הדבר הזה מותר בלבד שהוא לא בשטח בנוי. מי שהיה בשטח לא חטא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully