וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל גירשה את צוות נציגות ונצואלה

דני ליבר

28.1.2009 / 14:13

ממשרד החוץ נמסר כי הצעד נעשה בשל הנתק ביחסי שתי המדינות, שהחל במבצע בעזה. לפני כשלושה שבועות גורש שגריר ישראל מוונצואלה

ישראל החליטה היום (רביעי) לגרש את נציגי ונצואלה בישראל, זאת בשל ניתוק היחסים בין המדינות. כך מסר לוואלה! חדשות דובר משרד החוץ ליאור חייט. לפני כשבועיים הודיעה ונצואלה רשמית כי החליטה לנתק את הקשרים הדיפלומטים עם ישראל במחאה על הפעולה הצבאית בעזה. את ההודעה מסר שר החוץ של המדינה.

כחלק מהצעדים, גורש מוונצואלה השגריר הישראלי שלמה כהן, זאת לאחר שנשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, הורה אישית לגרש אותו בעקבות התקיפות בעזה. כהן אמר אז לסוכנות הידיעות איי.פי לפני שעלה למטוס בדרכו לגרמניה כי "מדובר ברגע הקשה ביותר ב-50 השנים בהן יש לוונצואלה ולישראל יחסים דיפלומטים, אנו מקווים כי היחסים יחזרו למצבם הקודם בקרוב".

צ'אווס כינה את סילוקו של השגריר הישראלי כ"מחווה של כבוד" בעקבות תקיפות צה"ל בעזה. כהן ניסה להגן על מדיניות ישראל בתגובה לדברים ואמר כי במצב הנוכחי לא הייתה לישראל אלטרנטיבה אחרת לפעולה.

בארבע השנים האחרונות חלה הידרדרות עקבית ביחסים בין שתי המדינות. לאחר גירושו של כהן העריכו גורמים במשרד החוץ כי הוא יוחזר לישראל עד לתום פעולת צה"ל ברצועת עזה. יחד עם זאת, העריכו כבר אז הגורמים כי קיימת האפשרות שהדבר יוביל לניתוק היחסים עם ונצואלה.

  • עוד באותו נושא:
  • ונצואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully