וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל: "ישראל ביתנו מפלגה גזענית"

עדי שמחוביץ

28.1.2009 / 13:35

בכנס במרכז הבינתחומי תקף איתן כבל את חבר מפלגת ישראל ביתנו: ”אתה חבר במפלגה גזענית”. טיבי: ”רוצה מדינת כל לאומיה”

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

"אני לא רוצה מדינת כל אזרחיה, אלא מדינת כל לאומיה. אנחנו נגד המדיניות ולא נגד המדינה. כך אמר היום (רביעי) ח"כ אחמד טיבי בכנס שעוסק בנושא דמוקרטיה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

בפאנל שעסק בשאלה של מדינה יהודית ודמוקרטית, השתתף גם דני אילון, שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר ומתמודד לכנסת מטעם ישראל ביתנו. אילון אמר בתגובה לדבריו של טיבי, כי מדינה צריכה להיות נאמנה לאזרחיה, אך גם אזרחיה צריכים להיות נאמנים לה. "אין לי ספק שיש לנו תשובות לאיומים החיצוניים, אך הבעיה היא עם האיומים הפנימיים", אמר אילון. האווירה התחממה כשהסטודנטים החלו לשאול את המשתתפים שאלות וחבר הכנסת איתן כבל (עבודה) הטיח באילון שהמפלגה בה הוא חבר היא מפלגה גזענית. "מחובתנו להקים צבא חזק שיגן עלינו אך גם מדינה דמוקרטית אמיתית", אמר כבל.

מוקדם יותר, התקיים בכנס פאנל העוסק במערכת המשפט בישראל. בפאנל דנו חברי הכנסת גלעד ארדן ואופיר פינס במעורבות של מערכת המשפט במערכת הפוליטית. לדברי ארדן, "ברגע שבית המשפט העליון נכנס לנושאים ביטחוניים ומדיניים, לא יכול להיות שהעמדות הערכיות, ההיסטוריה והתרבותיות וכן העמדה הפוליטית של השופט, לא תשפיע על הפסיקה בסופו של דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully