וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר: נפתח הפורום הכלכלי בדאבוס

טלי גולדשטין

28.1.2009 / 13:30

באווירה קודרת מהרגיל נפתח הפורום הכלכלי העולמי בעיר השווייצית. המומחים סיפקו תחזיות עגומות לגבי הצמיחה העולמית

צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ נפתח היום (רביעי) בצל המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30 . אחד אחרי השני הזהירו המומחים מפני פרוטקציוניזם (מדיניות כלכלית של כפיית מגבלות על הסחר בין מדינות במטרה להגן על התעשייה המקומית במדינה מתחרות בינלאומית) וציפיות מופרכות שחבילות התמריצים הממשלתיות ישיבו את הצמיחה הכלכלית העולמית לימי הזוהר.

המפגש הזוהר בדרך כלל, על פסגת הר מושלג, התאפיין באפרוריות ועגמומיות. כמה מהשחקנים הראשיים בכלכלה לא הגיעו, כמו גם קובעי מדיניות כלכלית בכירים בממשל האמריקאי החדש.

הכלכלן סטיבן רוץ', מ"מורגן סטנלי אסיה", נתן תחזית קודרת של הכלכלה העולמית ואמר כי הצמיחה במשך שלוש השנים הקרובות תעמוד על 2.5% בלבד – כלומר, מצב הקרוב למיתון עולמי. זאת לעומת צמיחה של 5% במהלך ארבע השנים האחרונות.

המומחים הסכימו כי חבילות התמריצים השונות שאישרו הממשלות השונות במדינות המפותחות לא יספיקו על מנת להוציא את העולם מהמשבר. לשם כך נחוצה פעולה משותפת. "הזרמת הון אינה מספיקה", אמר הייטזו טקנאקה, מנכ"ל מכון "גלובל סקיוריטי ריסרץ'". לדבריו, נחוצה הערכה מדויקת של נכסים בעייתיים במטרה לדעת בדיוק כמה כסף להזרים לשווקים. "אנו עומדים בפני משבר אמון. במצב כזה יש צורך בממשלות ובנקים מרכזיים חזקים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully