וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למעלה

רובין שארמה

28.1.2009 / 15:48

רגע לפני ביקורו בישראל, רובין שארמה מציע תשע דרכים שיעזרו לכל אחד לגלות את מלוא הפוטנציאל האישי הטמון בו

אנשים רבים מדי מתים בגיל 20 ונקברים בגיל 80. אנשים רבים מדי עוברים את החיים ואף פעם לא מגלים את הפוטנציאל שלהם ומשתמשים בחלקיק קטן מהכישרונות שלהם. לפי המחקר המדעי האחרון, האדם הממוצע משתמש במאית של 1% בלבד מכוח המוח שלו במהלך חייו, בעוד החוקר המכובד איבן יפרמוב אישר ש"אנחנו יכולים, ללא כל קושי, ללמוד 40 שפות, לזכור סדרה של אנציקלופדיות מא' עד ת' ולהשלים את הקורסים הנדרשים של עשרות מכללות".

ועדיין רוב האנשים הופכים ליצורים שאננים, עושים את אותם הדברים, באותה דרך, עם אותם אנשים, מדי יום. אז הנה תשעה שיעורים יעילים שכדאי לחשוב עליהם אם ברצונכם להוציא את המיטב מעצמכם ולגלות את מלוא הפוטנציאל למצוינות הנמצא בתוככם:

1. הגדר מציאות גבוהה יותר

האנשים המצליחים ביותר בעסקים הם "מנצלי הזדמנויות". הם הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי באמצעות מחשבות טובות יותר מאשר אנשים אחרים, ובאמצעות דמיון קבוע של עתיד גדול יותר. הקדש זמן כדי לחשוב באופן יצירתי ולחלום על דרכים לפתח את העסק שלך ולהעשיר את חייך הפרטיים. לך לסמינרים לימודיים, חשוף עצמך למידע עשיר יותר והיה פתוח לרעיונות חדשים.

2. הקף עצמך בטוב ביותר

אתה התוצר של סביבתך. לפי "עיקרון ההתאגדות", מי שתהפוך להיות בעוד חמש שנים מהיום נובע משתי השפעות עיקריות: האנשים שאתה מתחבר עמם והספרים שאתה קורא. דאג ששניהם יהיו מדורגים במקום הראשון. הקף את עצמך באנשים שנעים קדימה, גברים ונשים שמתרגשים ומתלהבים מהעולם העסקי המשתנה שבו אנו חיים. צור ברית מאורגנת של אנשי מכירות אחרים שהם יצירתיים ומצליחים, והיפגשו מדי שבוע במהלך השנה כדי לקיים סיעור מוחות ולהעלות דרכים חדשות להכפיל את הניצחונות העסקיים שלכם. כמו כן, קרא את הביוגרפיות של האנשים שאתה מעריץ ולמד מחייהם. ביכולתך להבין את המוחות של הוגי הדעות הגדולים ביותר בעולם בכך שפשוט תיכנס לספריה.

3. הרגש כאילו אתה חי בתא קטן

בסמינרים שאני מעביר לחברות ברחבי המדינה, אני דוחק באנשים להרגיש תחושת דחיפות רבה יותר בחייהם. אנשים רבים מדי מבזבזים את זמנם בדאגה לגבי כישלונות העבר או אתגרי העתיד. אולם לעתים קרובות החששות מפני העתיד אף פעם לא מתגשמים. כמו שמארק טווין ציין: "חוויתי קשיים רבים בחיי, חלק מהם התרחשו בפועל". חיה כל יום במלואו. העבר הוא היסטוריה והעתיד אינו אלא חלום. היום הזה הוא כל מה שיש לך. נסה דברים חדשים, קח יותר סיכונים, חשוב מחשבות גדולות יותר. התוצאות ידברו בעד עצמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

4. קבע סטנדרטים גבוהים יותר

רופאי עיניים משתמשים במונח "אמבליופיה" כדי לתאר את התופעה שמתרחשת כאשר עין בריאה של ילד צעיר מאבדת את יכולת הראייה, לאחר שהייתה מכוסה ברטייה. אנשים שמבזבזים את ימיהם בעבודה בתוך אזור הנוחות גם סובלים מצורה של אמבליופיה. בכך שהם חיים בעיניים מכוסות, הם מאבדים את יכולתם הטבעית לראות את ההזדמנויות העצומות שמוצגות ב"עידן הידע" הזה. הם איבדו את חזונם ונעשים מרוצים מהבינוניות.

לרוע המזל, הדרך היחידה להיות שבעי רצון מהחיים היא באמצעות מצוינות ויוזמה. קבע בתחילת השנה סטנדרטים גבוהים יותר. דרוש מעצמך יותר ודחף את עצמך לנסות דברים שייתכן שחשבת שלא תעשה לעולם. הדרך הטובה ביותר לכבוש את הפחד היא לפגוש אותו פנים מול פנים.

5. צעד קילומטר נוסף

אחת מהאסטרטגיות הטובות ביותר להצלחה עסקית היא "לעמוד בציפיות ולספק מעבר לנדרש". הפילוסופיה הפשוטה הזו תיצור גרעין של "מאמינים" בתוך קבוצת הלקוחות הנוכחיים שלך שיוביל לפרסום אדיר מפה לאוזן של העסק שלך. שאל את הלקוחות לאיזו רמת שירות הם מצפים ממך ואז ספק את ציפיותיהם מעל ומעבר. עשה אותו דבר בחייך הפרטיים. קרא 30 דקות ביום, לא משנה כמה אתה עסוק, מאחר ורעיונות חדשים הם הבסיס להצלחה בזמנים טרופי מידע אלה. בנוסף עבוד קשה, כי התעשייה תמיד מעניקה גמול ושפר את האני שלך באופן תמידי, מאחר שמנהיגות מתחילה תמיד מבפנים.

6. מקד את האנרגיה שלך

החכם הגדול קונפוציוס אמר: "אדם הרודף אחרי שני ארנבים לא תופס אף אחד מהם". אחד מהעקרונות הנצחיים של ההצלחה הוא תמיד אחד מהפשוטים ביותר: "מקד את האנרגיות שלך בדברים החשובים".

כמו שאני מלמד בסמינרים שלי לניהול זמן: "האדם שמנסה לעשות הכל, בסופו של דבר לא עושה דבר. הסוד האמיתי לגרום לכך שהדברים ייעשו שוכן בידיעה לגבי מה שיש לוותר ולא לעשותו". התרכז בזמן שלך רק בפעילויות שיובילו אותך למטרות שקבעת לעצמך. אם פעילות אינה קשורה לאחד מהיעדים האסטרטגיים שלך, עליך להיות בעל משמעת עצמית "כדי לומר לא". היצרנות וההישגים שלך ירקיעו שחקים.

7. היה מנהיג המעורר מוטיבציה

מבצעים מצוינים שמים במרכז את האנשים. הם מבינים שעל ידי עזרה לאנשים להשיג את מה שהם רוצים, הם יעזרו לך להשיג את מה שאתה רוצה. שאל ללא הרף את האנשים שאתה נמצא עמם בקשר: "איך אני יכול לעזור לך להשיג את מטרותיך?". הענק שירות קבוע ללקוחות שלך, לחבריך ולקהילה שלך. עורר השראה באחרים על ידי מתן דוגמא אישית וקיים את ההבטחות שלך. ייתכן שתופתע מההזדמנויות האינסופיות שיופיעו בדרכך.

8. היה אתה השינוי

אנחנו שוחים בים של שינוי. ב-30 השנים שחלפו הופק יותר מידע חדש מאשר ב-5,000 השנים הקודמות. הטכנולוגיה משתנה בקצב מהיר מאוד, העולם הסוציו-פוליטי השתנה ואפילו מקומות העבודה וסגנונות העבודה שלנו שונים מאוד ממה שהיו לפני מספר שנים. אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי לא רק לשרוד בכלכלת המידע החדשה הזו אלא לשגשג? התשובה שלי היא: "היה אתה השינוי".

יום אחד שאל את מהטמה גאנדי אחד ממאמיניו איך לשנות את העמדות של אחרים. גאנדי חשב לזמן מה ואז השיב בחיוך מבין: "היה אתה השינוי". אמץ את השינוי ככלי עסקי. הסר את ה"הגנות" והיה חלק מהעולם המשתנה שסביבך. שלוט בטכנולוגיה, גלוש ברשת, קח קורסים והתחל לראות את השינוי כמה שהוא באמת: הזדמנות לקחת את העסק שלך ואת חייך לדרגה חדשה לגמרי של יעילות.

9. שלוט בהרגל של עשיית פעולה

"הידיעה אינה מספיקה, אנחנו חייבים ליישם. הרצון אינו מספיק, אנחנו צריכים לעשות", כתב הפילוסוף הגרמני גתה. מבצעים מצוינים מבינים שהצלחה ממושכת היא משחק של מספרים: ככל שתנקוט ביותר פעולות, כך תקטוף יותר תוצאות. לדוגמא: מכירות באמצעות הטלפון. איש מכירות שמבצע 100 שיחות טלפון ביום, יסגור לבטח עסקאות רבות יותר מזה שמבצע 50 שיחות בלבד.

היה טוב בנקיטת פעולה. אם אתה לומד אסטרטגיית שיווק חדשה או טקטיקה חדשה להתמודדות עם מצבי לחץ בסמינר, יישם אותה מיד לפני ש"חוק הכוונה ההולכת ופוחתת" ישפיע ורצונך יתחיל לדעוך. אם רוב האנשים היו מיישמים באופן יעיל מחצית מהרעיונות שנמצאים במוחם במהלך השנים, הם היו מצליחים מעבר לחלומותיהם. הבעיה היא שרוב האנשים פשוט אינם פועלים על פי מה שהם יודעים. אל תיתן לזה לקרות לך.

רובין שארמה, מהמומחים בעולם בנושא מנהיגות ופיתוח אישי ומחבר עשרה רבי מכר, בהם "הנזיר שמכר את הפרארי" ו"חוכמת המנהיגות", יגיע לישראל בתחילת חודש מרץ ויקיים שני מפגשים. המפגש הראשון, "מנהיגות וביצועים בתקופות סוערות" יתקיים ב-2 במרץ לאורך כל היום ומיועד לעוסקים בתחום המנהיגות, הניהול, האימון וההדרכה. המפגש השני "התמודדות עם חוסר ודאות בחיי היומיום", יתקיים ביום ג', 3 במרץ בערב, ומיועד לקהל הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully