וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריארך חדש לכנסייה האורתודוכסית ברוסיה

28.1.2009 / 13:11

הארכיבישוף קיריל כיהן בתפקיד באופן זמני לאחר מות קודמו אלכסיי השני. רבים צופים כי ישפר את היחסים עם הכנסייה הקתולית

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הכנסייה הרוסית האורתודוכסית בחרה אתמול (שלישי) פטריארך חדש, הוא הארכיבישוף קיריל, בן 62. קיריל ירש את אלכסיי השני, שמת בחודש שעבר. המועצה המקומית, המונה 700 כמרים, נזירים והדיוטות, בחרה בקיריל על פני יריבו הארכיבישוף קלימנט ברוב של 508 קולות מתוך 677.

הארכיבישוף קיריל (המכונה גם מטרופוליטן קיריל), הפטריארך המכהן מאז מות אלכסיי השני, יהיה מעתה מנהיגם הרוחני החדש של 165 מיליון מאמינים רוסים אורתודוכסים. הוא נחשב לאדם הדוגל במודרניזציה וכפטריארך שעשוי לחדש את הקשרים המעורערים עם הכנסייה הקתולית. "אני מקבל עלי את המינוי של פטריארך מוסקבה ורוסיה כולה. תודה רבה" אמר קיריל לאחר ההכרזה על תוצאות ההצבעה.

קיריל הוא הפטריארך (המקבילה האורתודוכסית של האפיפיור בכנסייה הקתולית) הראשון שנבחר ברוסיה מאז קריסת ברית המועצות. קודמו בתפקיד, אלכסיי השני, היה שמרן בדעותיו ונזקפת לזכותו החייאת הכנסייה האורתודוכסית וביסוס מעמדה בחברה הרוסית לפני מותו.

כהונתו של קיריל כפטריארך ה-16 במספר תוגדר, ככל הנראה, על ידי יחסיו עם שני מוסדות בעלי השפעה רבה: הקרמלין והכנסייה הקתולית. יש המקווים שקיריל יבסס קשרים הדוקים יותר עם הקתולים לעומת אלכסיי, שהאשים את הוותיקן בניסיון לגנוב מאמינים והתנגד לפגוש את האפיפיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully