וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל והילארי דפקו קופה

אשר שכטר

28.1.2009 / 10:24

מזלם הטוב של בני הזוג קלינטון: ביל הרוויח יותר מ-6 מ' ד' ב-2008 בהרצאות שהעניק ברחבי העולם

נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, הרוויח יותר מ-6 מיליון דולר בשנת 2008 בהרצאות שהעניק לחברות וארגונים ברחבי העולם – כך עולה ממסמכים פיננסיים שהגישה רעייתו ושרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון. מרבית הסכום הגיע מהרצאות שהעניק קלינטון בפני חברות מחוץ לארה"ב.

לפי המסמכים, שהוגשו על ידי קלינטון למשרד האמריקאי לאתיקה ממשלתית במטרה לפסול אפשרות של ניגוד עניינים בתפקידה החדש של הילארי, קלינטון השתכר 4.7 מיליון דולר מהרצאות שהעניק לחברות זרות, בהן בנק ממשלתי בכווית וחברות בקנדה, גרמניה, הודו, מלזיה, מקסיקו, פורטוגל והונג קונג.

רבים מבכירי החברות ששילמו לקלינטון עבור הרצאות תרמו גם כספים לקרן הצדקה שלו – כך עולה מרשימת התורמים לקרן, שחשף קלינטון בחודש שעבר. רשימת התורמים לקרן כוללת 250 אלף שמות, בהם חברות ואנשי עסקים בולטים מהעולם הערבי, מסין וממדינות אחרות, בהם חיים סבן, קרן הצדקה של ביל ומלינדה גייטס, משפחת המלוכה של אבו דאבי והמיליארדר ואיל הפלדה ההודי לקשמי מיטאל.

הבנק הממשלתי נשיונל בנק אוף כווית, למשל, שילם 350 אלף דולר עבור הרצאה של קלינטון, ותרם בין 1 ל-5 מיליון דולר לקרן הצדקה של נשיא ארה"ב לשעבר. ואליו גרופו פיננסיירו, חברת אחזקות מקסיקאית, שילמה 300 אלף דולר לקלינטון כדי שירצה בפני עובדיה, בעוד שמנכ"ל החברה תרם 250-500 דולר לקרן הצדקה. החברה הקנדית פאוור וית'ין (Power Within), העוסקת במתן הרצאות מוטיבציה, שילמה לקלינטון 1.25 מיליון דולר עבור הרצאתו.

בנוסף לרווחי ההרצאות של ביל קלינטון, דיווחה הילארי גם על אחזקות משותפות של בין 6.1 מיליון דולר ל-30.3 מיליון דולר באמצעות קרן נאמנות עיוורת, בנוסף לפוליסות ביטוח, קרנות פנסיה ומזומנים בסך 1-5.2 מיליון דולר. קלינטון הרוויחה בין 50 אלף ל-100 אלף דולר בתמלוגים על ספרה מ-2003, "לחיות את ההיסטוריה", וביל הרוויח בין 100 אלף למיליון דולר בתמלוגים מספרו האוטוביוגרפי מ-2004, "חיי".

כל הבכירים והשרים בממשל אובמה מחויבים להגיש מסמכים מפורטים המתארים את מצבם הפיננסי ואת אחזקותיהם, כולל נכסים השייכים לבני זוגם ולילדיהם, מדי שנה. קלינטון דיווחה כי היא ובעלה הרוויחו יחדיו עד 8.1 מיליון דולר ב-2008. בני הזוג דיווחו כי השווי הנקי שלהם נע בין 7 מיליון דולר ל-36 מיליון דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully