וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תשהה הצבת טילים בגבול עם פולין

טלי גולדשטין

28.1.2009 / 10:18

על פי בכיר בצבא הרוסי, ההחלטה התקבלה הודות לשינוי במדיניות ארצות הברית לגבי הצבת מערכת הגנה מפני טילים באירופה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הצבא הרוסי הודיע היום (רביעי) כי ישהה את תוכניותיו להציב טילים קצרי טווח בחבל קאלינינגרד, הסמוך לפולין, כך עולה מדיווח סוכנות הידיעות "אינטרפקס". על פי בכיר בצבא הרוסי, ההחלטה התקבלה הודות לשינוי במדיניות ארצות הברית לגבי הצבת מערכת הגנה מפני טילים באירופה. לדבריו, "יישום התוכנית הרוסית נעצרה בגלל העובדה שהממשל האמריקאי החדש אינו ממהר להציב את מערכת ההגנה מפני טילים" במזרח אירופה.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר בנובמבר שמוסקבה לא תוציא לפועל את האיום להציב טילים לטווח קצר בסמוך לגבול עם פולין, זאת בתנאי שארצות הברית תבטל תוכניותיה להציב את מערכת ההגנה באירופה. לטענת הממשלה האמריקאית, מערכת ההגנה מפני טילים, הכוללת 10 טילי יירוט בפולין ותחנת מכ"ם בצ'כיה, תסייע להגן על אירופה מפני התקפת טילים מצד מדינות עוינות, כגון אירן.

באוגוסט האחרון, חתמו ארה"ב ופולין על הסכם להצבת בסיס טילי יירוט מתקדמים בשטח פולין. ההסכם גרר תגובה חריפה במיוחד מרוסיה, שראתה בהסכם איום ישיר. פולין החליטה לחתום על ההסכם לאחר המלחמה בקיץ האחרון בין רוסיה לגאורגיה, שהעלתה חששות בקרב מדינות מזרח אירופיות אחרות לגבי שאיפות השליטה של רוסיה באזור.

במשך 18 חודשים התעקשה פולין לקבל עוד ועוד מארה"ב בתמורה לחתימה השנויה במחלוקת, אך לאחר המלחמה בקווקז הבינה כי עליה לחתום כל עוד אינה מצטיירת כזקוקה נואשות לסיוע האמריקאי. בתמורה, צפוי צבא פולין לקבל ציוד צבאי מתקדם, סוללות טילי פטריוט והתחייבות להיחלצות ארה"ב לעזרתה במקרה של התקפה עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully