וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב ננעלה בעליות: המעו"ף טיפס ב-3%

יובל מעוז

28.1.2009 / 16:42

מדד תל אביב 100 הוסיף 3.2% לרמה של 670 נקודות, והתל טק עלה ב-2%. מניית כור עלתה ב-9%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל

המסחר בבורסה התנהל בעליות שערים בדומה למגמת העליות במרבית מדדי הבורסות באירופה. תל אביב 25 עלה ב-3.1% לרמה של 670 נקודות; תל אביב 100 הוסיף 3.2% לרמה של 607 נקודות ומדד התל טק עלה ב-2%. לקראת פקיעת האופציות על מדד המעו"ף נרשם מחזור מסחר גדול. מחזור המסחר היה גבוה מהממוצע בתקופה האחרונה והסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

בנק ישראל הוריד השבוע את הריבית במשק לרמתה הנמוכה אי פעם – 1%. נגיד הבנק, סטנלי פישר, אמר אתמול כי "ההאטה בקצב הצמיחה צפויה להימשך גם במהלך 2009 על רקע החרפת ההאטה העולמית".

הנגיד הסביר כי התאוששות המשק הישראלי תלויה בארה"ב: "אם ארה"ב תצליח לחזור לצמיחה חיובית מאמצע השנה, יש אפשרות שנראה את תחילתה של הצמיחה בישראל כבר במחצית השנייה של 2009. אם ההתאוששות בארה"ב תהיה איטית יותר, ואם ההתאוששות בכל העולם תהיה גם היא איטית יותר, ההתאוששות תגיע רק ב-2010".

אפריקה ישראל חתמה אמש על עסקה למכירת אחזקותיה (50%) בפעילות הטקסטיל שלה, המרוכזת תחת גוטקס מותגים, לרבות זארה, לקבוצת משקיעים קנדית בראשות איש העסקים הקנדי, ג'ואי שוובל. המכירה נעשתה לפי שווי של כ-100 מיליון דולר לפעילות. עוד בולטת היום במניות הנדל"ן מניית גזית גלוב.

ענקית התרופות השווייצית נוברטיס, שזרוע התרופות הגנריות שלה, סנדוז, מתחרה בטבע, רשמה עלייה של 62% ברווחיה ברבעון הרביעי, אך החמיצה את תחזיות האנליסטים.לימור גרובר מבית ההשקעות פסגות הסבירה כי התוצאות החלשות נובעות בעיקר מבעיות ספציפיות בסנדוז (המגזר הגנרי של החברה) עצמה. "ברמת התעשייה, החברה ציינה כי המכירות ברוסיה צמחו ב- 25% כשגם מזרח אירופה ומרכזה, גרמניה וקנדה רושמות צמיחה נאה. אנו רואים נתון זה כחיובי עבור כל התעשייה הגנרית, שכן השפעות המשבר הכלכלי טרם ניכר במכירות לרוסיה, מרכז אירופה ומזרחה".

דרבן, שבשליטת אליעזר פישמן, חתמה על חוזה לרכישת 6 נכסי נדל"ן בערים שונות בגרמניה תמורת 9.2 מיליון יורו. הנכסים משמשים להשכרה וכוללים כ-401 יחידות דיור.

חברת אלבמרל האמריקאית, אחת ממתחרותיה הגדולות של כיל בתחום הברום ותרכובותיו, דיווחה על ירידה של 36% בהכנסותיה בתחום תוספי הפולימרים ל-149 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008.

כור נסחרה בעליות בעקבות העליות במניות קרדי סוויס. מניות הבנק השווייצי, שכור, מקבוצת אי.די.בי, מחזיקה בו ב-3.4%, עולות כעת באירופה ב-9%.

בנק הפועלים קיבל היום אישור לעסוק בייעוץ פנסיוני. במקביל, פירסם היום האנליסט יובל בן זאב מבית ההשקעות כלל פיננסים סקירה בה הוא צופה כי ברבעון הרביעי של 2008 יציג בנק הפועלים רווח אפסי ואולי אף הפסד. "שנת 2008 היא ממילא שנה אבודה בעבור הבנק ואנו מעריכים כי הבנק צפוי לפרסם בשבועות הקרובים אזהרת רווח, על רקע הרווח הנמוך מהצפוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully