וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ: "ברק משתף פעולה עם המתנחלים"

נעמה טלמור, פנחס וולף וניר יהב

28.1.2009 / 10:03

תגובות סוערות בעקבות הדו"ח על הגידול בבנייה בהתנחלויות. טיבי: הממשלה שיקרה לציבור. מועצת יש"ע: המתיישבים הם חומת המגן

מפלגות השמאל תקפו הבוקר (רביעי) את הממשלה בעקבות פרסום דו"ח "שלום עכשיו" לשנת 2008, בו נקבע כי בשנה האחרונה חל גידול של 60% בבנייה בהתנחלויות. לעומת זאת, במועצת יש"ע טענו, כי ההתנחלויות מהוות את חומת המגן של מדינות ישראל.

בתנועה החדשה-מרצ האשימו את שר הביטחון אהוד ברק בשיתוף פעולה עם המתנחלים. "מסתבר שאהוד ברק דווקא יותר לטייח", אמרו במרצ, "הנתונים על הבנייה בהתנחלויות שנעשתה בתקופה בה היה ברק שר הביטחון מלמדים שברק משתף פעולה על המתנחלים בפעולות שמזיקות לאינטרס הישראלי. ברק מתחפש למרכז-שמאל אבל פועל כימין". לדברי ח"כ אבשלום וילן, "הממשלה ממשיכה לתת לגיטימציה לבנייה מיותרת בשטחים, ושופכת את כספי משלם המיסים על דבר שסופו יהיה כחבל ימית וגוש קטיף".

ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) האשים את ממשל בוש בתמיכה בהתנחלויות. "הדברים האלה לא נעשים רק על ידי ממשלת ישראל אלא בחסות הממשל האמריקאי הקודם", אמר ברכה לוואלה! חדשות, "זה מצביע על כוונות אמיתיות של שתי בעלות הברית. הם רוצות לייצר מראית עין של תהליך שלום אבל בעצם הם פוגעים בכל אפשרות פיזית להקים מדינה פלסטינית".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "ממשלת קדימה-העבודה החלה במלחמה על לבנון וסיימה במלחמה על עזה, ובתווך העצימה את ההתנחלויות ושיקרה גם לציבור וגם לממשל בארצות הברית".

"הנתונים אינם מדוייקים"

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה על פרסום הדו"ח: "שוב אנו מודים ל'שלום עכשיו' שמפנים את הכספים שהם מקבלים מהאיחוד האירופי לתיעוד המפעל הציוני החשוב ביותר של דורנו - מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. אבל חלק מהנתונים אינם מדוקים בעליל: מספרם של המתיישבים ביו"ש עומד כיום, על פי נתונים רשמיים, על למעלה מ- 300 אלף ישראלים ולא כפי שנכתב בדו"ח 'שלום עכשיו'".

עוד נמסר, כי "באשר לכותרת על 'ניצול' המלחמה כביכול לסלילת כבישים, כל עם ישראל יודע מי ניצל את המלחמה כדי להפגין נגד חיילי צה"ל ומי שלח את בניו לקו החזית הראשון, כדי למסור את נפשו להגנת המדינה. ציבור המתיישבים החלוצי נטל חלק משמעותי בלחימה בדרום, ובמקביל המשיך במשימות האחרות, ביניהן מפעל ההתיישבות ביו"ש, המהווה את חומת המגן של מדינת ישראל - ערכית, היסטורית וביטחונית-אסטרטגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully