וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים הקרבות בנמל אשדוד

אבי בר-אלי

28.1.2009 / 9:44

יו"ר עובדי נמל אשדוד נגד מנכ"ל משרד התחבורה: הפעם אני הולך על הראש שלך. יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן הצטרף לאיומיו של עמיתו: "חיפה הולכים למלחמת עולם"

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, תקף שלשום בבוטות את מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן. הדבר אירע בעת דיון שהתקיים בלשכתו של סיטרמן ועסק ביישום מודל הלנדלורד בנמלי הים.

לפי האתר "המטען", המסקר את ענף ההובלה, אמר חסן לסיטרמן: "אני לא מאמין לך. אתה אדם שמשנה דעתו אחרי דקה. אני רוצה לראות אותך גבר עושה את זה. לך עם הסיפור הזה של הלנדלורד עד הסוף. אל תוותר. הפעם אתה על הכוונת שלי ולא האוצר. בפעם הקודמת זרקת את האשמה על רם בלינקוב (הממונה על התקציבים באוצר - א"ב), על הפריימריז, על לבני ועל בר-און, שמחפשים את מופז. הפעם אני הולך על הראש שלך. אין לך יותר על מי לזרוק את זה".

דבריו של חסן נאמרו על רקע ניסיון משרד התחבורה לנקוט מהלך פנים-משרדי טכני לכאורה, אשר נתפש על ידי העובדים כמהלך חד-צדדי לקידומו של מודל הלנדלורד - ומכאן להכשרת הקרקע להפרטת חברות נמלי הים.

מנהלי נמלי חיפה ואשדוד כפופים כיום לרשות הספנות והנמלים, השייכת למשרד התחבורה. כעת מבקשים במשרד התחבורה להכפיף אותם לחברת נמלי ישראל (חנ"י), העתידה לשמש כלנדלורד. באופן מפתיע תמך סיטרמן במהלך, לאחר שבעבר התנגד ליישומו החד-צדדי של המודל.

דירקטוריון חנ"י דן במהלך בימי המלחמה בדרום. עובדי הנמלים, בגיבוי הסתדרות העובדים, טענו כי מדובר בהפרת צו בית הדין לעבודה, שאסר על נקיטת צעדים חד-צדדיים ליישום המודל. העובדים איימו כי מיד עם סיום הלחימה בדרום ישביתו את הנמלים.

בדיון בעניין שהתקיים שלשום בלשכתו של סיטרמן נכחו בכירים במשרד התחבורה ובחנ"י, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ובכירי ועדי הנמלים בראשות חסן (אשדוד) ומאיר תורג'מן (חיפה).

חסן, אשר זעם על שינוי עמדתו של סיטרמן שתמך בעבר בעמדת העובדים, הציג בפני סיטרמן איומים מרומזים לפגיעה בתפקוד הנמל: "אתה לא יכול לזלזל בנו לאחר שיש החלטה של שופט על תהליך של חקיקה והסכמה הדדית. לא אחכה לדיון בבית הדין לעבודה ביום רביעי. כבר עכשיו תוכל לראות בשידור חי מה אני הולך לעשות. אבל הפעם זה יהיה שונה מהפעמים הקודמות".

אל דבריו הצטרף גם תורג'מן, שאמר מפורשות כי אם סיטרמן לא יחזור בו מההחלטה יתחילו עובדי נמל חיפה לנקוט עיצומים באופן מיידי ולא ישובו לעבודה גם אם תתקבל פסיקה אחרת מטעם בית הדין. "אם זה לא מתבטל - חיפה הולכים למלחמת עולם", אמר תורג'מן. "בזמן המלחמה שתקנו כי אנחנו פטריוטים, אבל אחרי המלחמה לא נשב בשקט. אתם מחפשים כל הזמן איך להפר את ההסכמים".

לחצם של העובדים נשא ככל הנראה פרי, ומסתמן כי משרד התחבורה יחזור בו מהחלטתו לנייד את שני מנהלי הנמל. נראה כי ההכרעה בדבר יישום המהלך - וגם יישום מודל הלנדלורד - יועברו לטיפול שר התחבורה בממשלה הבאה.

סיטרמן מסר בתגובה: "אני לא מתייחס לדברים שנאמרו בעידנא דריתחא. אלון חסן הוא בחור טוב, ולפעמים הוא מתלהם על רקע הבחירות הפנימיות הקרבות בנמל אשדוד. אני סולח לו על ההתלהמות. העיקר הוא פיתוח הנמלים והדאגה לתפקודם השוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully