וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרו חלק מהעיזים שנגנבו ממחלבה בגליל

קובי מנדל

28.1.2009 / 8:44

הגנבים השתמשו בשיטות מתוחכמות כדי להעלים כ-200 עיזים שיובאו לארץ מצרפת וארה"ב. חלק מהעדר אותר בשטחים והוחזר לבעלים

200 עיזים חולבות, המשתייכות לגזע אלפיני מובחר, נגנבו אתמול (שלישי) לפנות בוקר ממחלבת עין כמונים בגליל המערבי. מדובר בעיזים שיובאו מצרפת וארה"ב כדי לייצר גבינה. נזק הגניבה הוערך ב-200 אלף דולר לפחות. כוחות מג"ב ומשטרה פעלו לאיתור העיזים, והצליחו לאתר 123 מהן בשטחים.

עמירם אברוצקי, הבעלים של החווה והמחלבה שממנה נגנבו העיזים סיפר לוואלה! חדשות, כי מתנחלים בחווה מאזור קדומים הם שהצליחו לאתר העדר, ושהבוקר שוטרי מג"ב העבירו אליו את העיזים שהוחזרו. הוא סיפר עוד, כי הגניבה בוצעה על ידי מקצוענים, שהצליחו לנטרל את הגדר החשמלית ומערכת האזעקה המשוכללת המותקנת בדיר. לאחר מכן, הם הוליכו את העיזים לאזור המרוחק כקילומטר מהדיר, לרמפה המיועדת להעמסת כלים כבדים של צה"ל. בעזרת הרמפה הועמסו העיזים על משאיות, ומשם הובלו כנראה לאזור השטחים.

חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר), הנאבק שנים בגניבות החקלאיות בשיתוף עם כוחות הביטחון, יחידת ארז, מג"ב ופרקליטות מחוז צפון, סיפר כי לאחרונה השתכללו גנבי הבקר והצאן, בשיטות הגניבה. לדבריו, הגנבים מפעילים אנשים רבים כדי לגנוב כמות גדולה יותר של בעלי חיים.

לדבריו, למרות הפעילות הרחבה של כוחות הביטחון מתקיימות לאחרונה גניבות בסדר גודל רחב, תוך שימוש באמצעים מתוחכמים. בעין כמונים נותרו כעת 2 עדרי מרעה, אך עיקר פרנסת המחלבה, והמסעדה הפועלת במקום, מגיעה מהעיזים החולבות שנגנבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully