וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס מסכים לרגיעה של שנה וחצי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.1.2009 / 8:41

מקורות פלסטינים מסרו ל"א-שרק אל-אווסט", כי הארגון ימסור מחר בקהיר את תשובתו בנושא. לפי הדיווח, הרגיעה תחל ב-5 בפברואר

חמאס יסכים לרגיעה של שנה וחצי עם ישראל שתתחיל ב-5 בפברואר. כך מסרו (רביעי) מקורות פלסטיני לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לדברי המקורות, משלחת חמאס צפויה לשוב מחר לקהיר על מנת למסור את תשובת הארגון בנושא הסכם הרגיעה.

בתוך כך, אתמול סיים ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן את שיחותיו עם הפלגים הפלסטינים במטרה לגבש הסכמה לקראת שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות ולקראת גיבוש הסכם רגיעה. סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, זיאד נחאלה, אמר לעיתון "אל-חיאת" כי ארגונו אינו מתנגד לרגיעה כל עוד היא תכלול את פתיחת המעברים.

אתמול אמר שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט כי ישראל וחמאס יכולות להגיע להסכם רגיעה שיכלול את פתיחת המעברים לרצועת עזה תוך ימים ספורים. לדבריו, "מאמצי התיווך המצרים עשויים להביא להפסקת אש קבועה ומתמשכת בתחילת חודש פברואר. כתוצאה מכך יושג הסכם גם על פתיחת המעברים לעזה".

דובר חמאס ברצועה וחבר המשלחת לקהיר אמר אתמול כי הפסקת האש עם ישראל הוארכה עד 5 בפברואר וזאת על מנת לגבש הסכם רגיעה חדש. "עד אז נתייעץ בנושא זה עם בכירי חמאס ועם הבכירים המצרים שידונו עם הפלגים הפלסטינים השונים", אמר. "לא נסכים לרגיעה אלא תחת הסכמה פנים-פלסטינית רחבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully