וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ילדים עצמאיים הם גם פעילים יותר

28.1.2009 / 3:51

כל הורה היה רוצה שהילד שלו ייחשף לכמה שיותר פעילויות מועילות. מחקר בריטי חדש מגלה שקצת חופש מההורים לא בהכרח מזיק

ילדים שהוריהם מאפשרים להם לשוטט באופן חופשי, הם גם פעילים יותר מבחינה פיזית. כך מראה מחקר חדש שבוצע בבריטניה. חוקרים מאוניברסיטת בריסטול מצביעים על כך שהורים הופכים להיות פחות ופחות כאלה שמאפשרים את העצמאות מהסוג הזה. לדברי החוקרים, יש לבצע מחקרים נוספים בנוגע לשינוי הסביבה החברתית והפיזית, כדי לאפשר להורים להרגיש יותר נוח להעניק לילדים שלהם עצמאות נרחבת.

ד"ר אנג'י ס. פייג' והצוות שליווה אותה במחקר הסתכלו על ניידות עצמאית – הדרגה שבדקה לאילו מהילדים הורשה להסתובב עם פיקוח של מבוגר. במסגרת הבדיקה, התאפשר לילד ללכת לבית ספר או לבתים של חברים בלי ליווי של מבוגר. החוקרים העירו כי יותר ויותר הורים מסתייגים מהכוונה לאפשר לילדיהם לשוטט לבדם בגלל החששות מהסכנות בכבישים או בגלל הסכנה שהילד שלהם יוטרד או מפני שהם ירצו לבלות יותר זמן עם ילדיהם.

המחקר הראה שילדים עם ניידות עצמאית עשירה, יוצרים יותר קשרים עם ילדים אחרים ועם הסביבות שלהם, בזמן שדרגות נמוכות יותר של ניידות עצמאית עלולות לגרום ל"השפעות שליליות על מצבם הרגשי של הילדים ועל ההתפתחות החברתי והקוגניטיבית שלהם". כמו כן הן עלולות להוביל להתנהגויות שלא דורשות פעילות פיזית ושמות אותן בסכנה השמנה. החוקרים הוסיפו כי יש הוכחה לכך שילדים מבלים פחות זמן לבדם מחוץ לבית ומעדיפים יותר לטייל במכונית כשהם מחוץ לבית.

כדי לחקור את הקשר בין ניידות עצמאית לבין פעילות פיזית, התבוננו החוקרים על 1,307 בנים ובנות בגילאי 10-11 מ-23 בתי ספר בעיר גדולה. הילדים עטו על עצמם מד תאוצה שמדד את הפעילות הפיזית שלהם במשך שבוע. החוקרים הסתכלו במקביל גם על הניידות העצמאית המקומית וגם על זו האזורית וביקשו מהילדים באיזו תדירות הם הורשו ללכת למקומות שונים לבדם או עם חברים.

באופן כללי, החוקרים גילו שלבנים יש יותר ניידות עצמאית מאשר לבנות ושניידות עצמאית גדולה יותר של ילדים בנים ובנות היתה בימי חול. עם זאת, החוקרים לא מצאו שום קשר בין ניידות עצמאית לבין פעילות פיזית בסוף השבוע. החוקרים אמרו כי "הבנת הגורמים שמשפיעים על ניידות עצמאית היא הכרחית כדי לקבוע את הסביבה החברתית והפיזית המיטבית, שמעודדת הורים ומבוגרים להרשות לילדיהם להיות בפעילות פיזית בלתי מפוקחת מחוץ לבית. זה צריך להיעשות בנוסף לעידוד ילדים והורים להיות יותר יחד בפעילות פיזית מחוץ לבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully