וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר הפציץ מנהרות בציר פילדלפי

פנחס וולף וניר יהב

28.1.2009 / 2:20

צה"ל אישר את הדיווח הפלסטיני על פעולת חיל האוויר ברצועה. "התקיפה באה בתגובה לפיגוע בכיסופים". ראש הממשלה אולמרט אמר מוקדם יותר על תקיפות צה"ל בעזה: "יש לנו גמישות ומרחב תמרון לתגובה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תושבים ברפיח ואנשי ארגון חמאס דיווחו כי מטוסים של צה"ל הפציצו הלילה (רביעי) מספר מנהרות על ציר פילדלפי סמוך לגבול בין רצועת עזה. דובר צה"ל אישר את הדיווח: "חיל האוויר תקף הלילה מספר מנהרות של ארגון הטרור חמאס לאורך ציר פילדלפי. עדי ראיה מדווחים כי טילי חיל האוויר גרמו לנזקים בחלק מהבתים הסמוכים למנהרות אולם לא היו נפגעים בנפש. עוד נמסר כי מאות מתושבי רפיח ברחו מבתיהם מחשש שייפגעו בתקיפות. התקיפות באה בתגובה לפיגוע התופת אתמול בבוקר באזור כיסופים, בו נהרג נגד צה"ל ושלושה חיילים נפצעו".

ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס אמש לתקיפות צה"ל בעזה בתגובה לפיגוע בכיסופים. לדבריו, מדובר ב"תגובה מבצעית" ותגובה אחרת "בוא תבוא". אולמרט אמר את הדברים למנכ"לי משרדי הממשלה. "לא בכדי אמרתי שהפסקת האש שברירית ולא בכדי ניתנה הוראה חד צדדית לנצור את האש", אמר ראש הממשלה וציין כי ישראל לא חתמה על הסכם עם חמאס, דבר המאפשר לה, לדבריו, גמישות ומרחב תמרון לתגובה.

חיל האוויר תקף אתמול אחר הצהרים בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. מקורות פלסטינים דיווחו כי אדם אחד נפצע באורח קשה. במערכת הביטחון אישרו את התקיפה ואמרו כי היא קשורה לפיגוע הבוקר. מצה"ל נמסר כי הפעילות המשותפת של השב"כ וצה"ל כוונה נגד חסין אבו שאמיה, "פעיל בולט בהתארגנות של ג'יהאד עולמי האחראית לפיגוע שבוצע הבוקר בכיסופים".

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי לפחות 20 ג'יפים של צה"ל נכנסו לתוך הרצועה בסמוך לשכונת אל-מוראזי וירו לעבר בתי האזרחים באזור. עוד דיווחו המקורות כי טנקים ישראלים נכנסו לאזור אבו אל-עג'ין ממזרח לדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה וכי פגז טנק נורה לאזור.

לבני: "להגיב מיד באופן צבאי"

התקיפות בוצעו לאחר שאתמול בבוקר נהרג גשש צה"ל וקצין נוסף נפצע קשה ממטען חבלה שהתפוצץ צפונית למחסום כיסופים ברצועת עזה. ככל הנראה, הרכב עלה על המטען ואז הוא הופעל. שני חיילים נוספים נפצעו באורח קל.

שרת החוץ ציפי לבני שוחחה אתמול אחר הצהרים עם אולמרט בנוגע לפיגוע ואמרה לו כי על ישראל להגיב מיידית באופן צבאי. לדבריה, יש להגיב ללא קשר לזהות היורה ובהתאם למשוואה החדשה ולהחלטות פורום השלישייה. לבני הנחתה את משרדה לתדרך את השגרירים הזרים בארץ לגבי האירוע ולגבי מה שהגדירה "משמעויותיו החמורות מבחינת ישראל".

פרסום ראשון: 23:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully