וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נושיט יד לשלום לכל אחד משכנינו"

פנחס וולף

27.1.2009 / 21:20

יו"ר הליכוד נשא דברים עם השקת הקמפיין של המפלגה וקרא לאולמרט להגיב "באגרוף ברזל" על הפיגוע בכיסופים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: איילת שולמן)

"אנחנו נושיט יד לשלום לכל אחד משכנינו הרוצה בשלום", אמר הערב (שלישי) יו"ר הליכוד בנימין נתניה בכנס להשקת קמפיין הבחירות של המפלגה שהתקיים בבנייני האומה בירושלים. "אבל" - הוסיף נתניהו - "מי שירצה לפגוע בנו, ייתקל ביד ברזל".

"אנחנו מחויבים לתהליך עם הפלסטינים שישלב משא ומתן מדיני בצד פיתוח כלכלי ושיתוף פעולה אזורי עם ירדן ומצרים", המשיך נתניהו, "אבל בכל משא ומתן נעמוד בתקיפות על הביטחון ועל האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ונשמור על בירתו ההיסטורית של העם היהודי בירושלים. לא חזרנו אליה אחרי אלפיים שנה כדי לוותר עליה. לא איחדנו אותה בששת הימים כדי לחלק אותה עכשיו. שלום מותנה בביטחון וביטחון מותנה בגבולות ביטחון. אנחנו זקוקים לקיר מגן מזרחי שכולל את רמת הגולן ואת בקעת הירדן ואנחנו נשמור עליהם".

ביחס לפעולת צה"ל בעזה אמר נתניהו כי "לא נוכל להשלים לאורך זמן עם בסיס טרור אירני בפאתי אשקלון. נצטרך להשלים את המלאכה ולהסיר את האיום". נתניהו קרא לראש הממשלה אהוד אולמרט "להכות מיד באגרוף ברזל" כתגובה על הפיגוע בכיסופים, בו נהרג גשש צה"ל. לדבריו, "אין מקום להבלגה".

ביטחון, גם בחברה ובחינוך

נתניהו התייחס בנאומו גם למשבר הכלכלי ההולך ומחריף. "אני אומר למעסיקים - אל תפטרו עובדים. כשנחזיר את הצמיחה אתם תחפשו אותם. אני מאמין שנחזיר את הצמיחה מהר, גם על ידי הפחתת מסים, משום שאין מנוע צמיחה חזק יותר. מי שיגיד שזה מסר פופוליסטי, אני מציע להזכיר לו שכבר עשינו זאת אחרי הבחירות במשבר הקודם".

גם כשעסק בחברה ובחינוך, חזר נתניהו לענייני ביטחון. "אנחנו מאמינים שמי שנותן צריך לקבל, ולכן נאפשר לכל חייל משוחרר וכל בוגר שרות לאומי לקבל שנה אקדמית ראשונה חינם. זה נכון, גם חברתית, שלא תישלל השכלה בגלל מחסור בתקציב".

"נוציא את הנכבה מספרי הלימוד ונחזיר את הציונות לבתי הספר בישראל", המשיך נתניהו. "נחזיר גם את הביטחון האישי לישראל באמצעות שיטור חזק ובענישה הרבה יותר חזקה נגד הפושעים".

"האתגרים שלנו", סיכם נתניהו, "הם החזרת הביטחון, שיקום הכלכלה, מהפכה בחינוך וביטחון אישי. אבל בשביל זה אנחנו זקוקים לממשלה חזקה. יש לי כבוד לכל מפלגות הלוויין, אבל מי שרוצה את מנהיגות הליכוד חייב להצביע לדרך הזו".

למרות הקרע, פייגלין על הבמה

במהלך אירוע ההשקה, ולמרות הקרע ביניהם, תפס משה פייגלין, יריבו של נתניהו, מקום על הבמה יחד עם יתר 40 המועמדים הראשונים ברשימת הליכוד לכנסת. "אני שמח שבליכוד הבינו שצריך לאחד ידיים", אמר פייגלין, "עכשיו המטרה היא לדאוג לכך שקולות הימין לא יברחו לליברמן שחבר לאולמרט".

במפלגת העבודה אמרו בתגובה כי "שוב ושוב מוסרות המסכות מעל פניו של נתניהו ומתגלה פרצופו הפוליטי האמיתי. ברגעי האמת, ביבי חוזר לפייגלין, לאפי איתם ולליברמן. ביבי הוא איש ימין קיצוני במדיניותו הכלכלית, החברתית והביטחונית. מפלגת העבודה היא התשובה האמיתית לנתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully