וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "לישראל הזכות להגן על עצמה"

טלי גולדשטין

27.1.2009 / 19:23

מזכירת המדינה אמרה במסיבת עיתונאים, כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מפני טילים". על אירן: עליה להוכיח נכונות לדיאלוג

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ערכה היום (שלישי) את מסיבת העיתונאים הראשונה שלה במשרד החוץ ובמהלכה, התמקדה בשני נושאי החוץ הבוערים בעבור הנשיא ברק אובמה: הסכסוך הישראלי-פלסטיני ואירן. לדבריה, לישראל יש את הזכות להגן על עצמה ועל ירי הטילים של חמאס לשטח ישראל להפסיק לאלתר. על ישראל מוטלת האחריות להגיב.

קלינטון, שהושבעה לתפקיד רם הדרג בשבוע שעבר, דיברה על הפסקת האש השברירית בין ישראל חמאס ברצועה. "אנו תומכים בזכות ישראל להגן על עצמה. ירי הטילים, שהתקרבו יותר ויותר לאזורים מאוכלסים בישראל, אינו יכול לעבור בשתיקה", אמרה.

מזכירת המדינה הטריה האשימה את חמאס במתקפה ישירה על צה"ל בגבול הרצועה. את ההאשמה השמיעה לאחר שהבוקר נהרג גשש צה"ל וקצין נוסף נפצע קשה ממטען חבלה שהתפוצץ צפונית למחסום כיסופים ברצועת עזה. ככל הנראה, הרכב עלה על המטען ואז הוא הופעל. שני חיילים נוספים נפצעו באורח קל.

"מצער הדבר שמנהיגות חמאס מאמינה כי הפרה של הזכות להגנה עצמית תשרת את האינטרסים שלה במקום לבנות עתיד טוב יותר לעם הפלסטיני בעזה", אמרה. לדבריה, היעד קצר הטווח ביותר של ארה"ב הוא לקיים ולשמר על הפסקת אש בת קיימא. עוד הוסיפה כי ממשל אובמה מודאג מקורבנות האזרחים בשני הצדדים ומהסבל ההומניטארי.

כשנשאלה לגבי מצוקת הפלסטינים בעזה, ענתה קלינטון כי ארה"ב שוקלת להגדיל את הסיוע אך לא פירטה לגבי סכום המימון הנוסף או התאריך בו ישלח סיוע. "ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לסיוע הפלסטיני ואנו מתכננים להוסיף על כך מאחר שאנו סבורים שחשוב לעזור לסובלים".

האחריות מוטלת על אירן

לגבי סוגיית תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית, אמרה קלינטון כי השיחות שנערכו בין שש המעצמות לגבי התפרקותה של המדינה הקומוניסטית מנשקה הגרעיני, היו מועילות. השיחות, שכללו את שת י הקוריאניות, סין, יפן, רוסיה וארה"ב, "היו הכרחיות", אמרה. במסגרת השיחות, הסכימה צפון קוריאה ב-2005 לזנוח את תוכנית הגרעין שלה. עם זאת, הממשלה הצפון קוריאנית התמהמהה מאז במילוי מחויבותה. קלינטון הוסיפה גם כי היתה רוצה לקיים דיאלוג נרחב יותר עם סין, הכולל סוגיות נוספות למעט הסוגיה הכלכלית, אותה הדגיש באופן במיוחד הנשיא לשעבר בוש. "זווית הכלכלית אינה היחידה במערכת היחסים ביננו", אמרה. "על הכלכלה להיות חלק מאג'נדה נרחבת יותר" הוסיפה.

קלינטון התייחסה גם לאירן במסיבת העיתונאים. לדבריה, לאור הממשל החדש ונכונותו להידברות, בפני אירן עומדת עתה הזדמנות ברורה להראות שהיא מוכנה להושיט את ידה, להרפות את אגרופה ולעשות את הצעד הראשון למעורבות בקהילה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully