וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו לקץ העולם הבא: דצמבר 2012

טלי גולדשטין

27.1.2009 / 18:47

התאריך החדש לקץ העולם: 21 בדצמבר, 2012. או כך לפחות סבורים חובבי האפוקליפסה, המסתמכים על תרבות המאיה

קץ העולם לא הגיע ב-2000, כפי שרבים חששו. המילניום בא וחלף ושום קטסטרופה לא התרחשה. עם זאת, חובבי נבואות הזעם לא מוותרים. התאריך החדש לקץ העולם, וכדאי לרשום ביומן: 21 בדצמבר, 2012. התאריך מציין את סוף המחזור בן 5,126 שנים של לוח השנה שפיתחו בני המאיה, התרבות העתיקה שהיתה ידועה בהבנתה האסטרונומית המתקדמת והערים הגדולות שבנתה במקסיקו ובמרכז אמריקה.

ה-21 בדצמבר, 2012 עולה בקנה אחד עם היפוך החורף - היום הארוך בשנה ואחד משמונת חגי השמש בגלגל השנה הפגאני, הנחגג בתאריך 21 לדצמבר. כמו כן, יש הטוענים כי בני המאיה בחרו את התאריך בגלל שהוא מסמל מצב קוסמי בו השמש נמצאת בקו אחד עם גלקסיית שביל החלב. התיאוריות לגבי מה שיתרחש באותו תאריך נעות מסערות סולריות שיגרמו להתפרצות הרי געש ועד להיפוך תנועת כדור הארץ.

לפי דיווח רשת CNN, העניין הרב שמייצר תאריך זה ניכר במיוחד באתר סוכנות החלל נאס"א. מעל ל-50% מהשאלות שהופנו על גבי האתר למדען הבכיר דיוויד מוריסון, עסקו בנושא ב-2012. "זוהי מתיחה של חובבי נבואות זעם", אמר מוריסון. לדברי אנתוני אווני, אקדמאי העוסק בתרבות המאיה מזה 35 שנים, אין שום דבר מבשר רעות בנוגע לשנה 2012, למרות השמועות.

מדענים אחרית מסכימים עמו. "דור שלם יחשוב מעתה על המאיה ועל 2012 כקץ העולם וזהו פשע", אמר דיוויד סטוארט, מנהל המחלקה ללימודי אמריקה התיכונה באוניברסיטת טקסס. "לא קיים אף מדען רציני שחושב שהמאיה ייחסו משמעות כלשהי ל-2012 ", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully