וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טיעון: 13 שנות מאסר לתוקף איטה פוגל

קובי מנדל

27.1.2009 / 17:09

מחר יגזור בית המשפט את עונשו של הנאשם השלישי בפרשת ההתעללות בקשישה איטה פוגל. הפרקליטות חתמה על עסקת טיעון

בית המשפט המחוזי בחיפה יגזור מחר (רביעי) את דינו של סטפן בוריס ביצ'ו - הנאשם המרכזי בפרשת ההתעללות בקשישה איטה פוגל מחיפה. הפרקליטות ועורך דינו רונן חליוה הודיעו היום לבית המשפט במהלך הטיעונים לעונש כי הגיעו להסדר טיעון, לפיו הם מבקשים מבית המשפט לגזור על הנאשם עונש זהה לזה של נאשם זוטר אחר בפרשה, אריק שכטר: 15 שנות מאסר מהן 13 בפועל והיתר על תנאי, ופיצוי למתלוננת בסך 20 אלף שקלים.

התובעת עו"ד גב' מעיין צור טענה במשפט כי במסגרת הסדר הטיעון שונה כתב האישום, לדבריה: "העונש של 13 שנות מאסר בפועל, שנגזר על שכטר ובית המשפט מתבקש על פי ההסדר להטיל גם על בוריס ביצ'ו, הוא עונש שכפי שציין בית המשפט זה בגזר דינו של לירן הוברט, עונש המאסר בפועל הכבד ביותר שהוטל אי פעם בישראל בגין פרשיית שוד. עונש זה נקבע כאמור על ידי בית המשפט העליון, הוטל לאור נסיבותיה החריגות והמזעזעות של פרשה זו ומבטא גם את מידת הפגיעה במתלוננת והצלקות שהותירו מעשיהם של הנאשמים בגופה ובנפשה".

עורך דינו של בוריס ביצ'ו, רונן חליוה אמר בבית המשפט כי "אין ספק כי מקרה זה גם זכה להד תקשורתי, ואם נאמר שאין לכך השפעה על ההליכים המתנהלים בבית המשפט, נחטא לאמת. קרבן העבירה במקרה זה הצליחה לגרום להד תקשורתי שאין דוגמתו בשנים האחרונות ולכך היה משקל מכריע על אופן התנהלות המשפט. אין לי על כך ביקורת, אך יחד עם זאת לא ניתן להתעלם מנקודה זאת. אני מכוון את הדברים לעמדתה של המאשימה". מחר יודיע השופט אילן שיף מהו גזר הדין שהחליט להטיל על בוריס ביצ'ו, הנאשם השלישי והאחרון בפרשה שהועמד לדין. שני חבריו לפשע, לירן הוברט ואריק שכטר מרצים עונשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully